Debat

Kan ikke huske navnet på bogen

10. juli 2020 af Ineedhelp2606

Hej alle!

For et år siden lånte jeg en bog som jeg ikke nåede at blive færdig med. Da jeg afleverede den, nåede jeg ikke at skrive bogens titel ned og nu er jeg kommet i tanke på bogen igen og ville derfor høre, om måske kunne navnet på bogen (lyder lidt tosset), men her er det jeg kan huske af bogen:

Det handler om en ung mand, som har en form for autisme tror jeg (eller er han bare virkelig ordens menneske). Hans kæreste har lige slået op med ham og nu bor han alene. Hans daglig rutine er altid ens, men en dag hører han en kvinde fra lejlighedens baggård. Det får ham ud af kurs og uden han ved af det, begynder han at skrive noter om hende. Det gør han så hver gang man ser hende fra hans vindue. 

Mere husker jeg desværre ikke :/

Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. juli 2020 af ringstedLC

Dit bibliotek kan se, hvad du tidligere har lånt bla. af hensyn til skader. Men jeg ved selvfølgelig ikke, hvor lang historiken er.


Svar #2
11. juli 2020 af Ineedhelp2606

#1

Dit bibliotek kan se, hvad du tidligere har lånt bla. af hensyn til skader. Men jeg ved selvfølgelig ikke, hvor lang historiken er.

Har allerede spurgt dem, men de kunne desværre ikke finde den :/


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. juli 2020 af ringstedLC

Forslag: Glem midlertidigt alt om den bog. Gå på biblioteket, - eventuelt noget oftere og led efter det som interesserer dig. Brug både øjnene ude på hylderne og ved søgemaskinen. Måske spotter du så en dag forfatteren, forsiden eller titlen.


Brugbart svar (1)

Svar #4
11. juli 2020 af Capion1

Ja, det er træls ikke at kunne huske, hvad det er for en titel eller forfatter.
Jeg har det med en melodi fra en film, jeg så en gang i 1960'erne. Melodien, med en stump tekst,
husker jeg kun lidt af, - men filmen, - den er forsvundet i erindringens tåge.
Vi må se at få opfundet en søgemaskine, der kan identificere melodistumper.
Vi må også se at få opfundet en søgemaskine, der kan identificere dufte og lyde.
Det skal nok komme ud i fremtiden.


Brugbart svar (1)

Svar #5
12. juli 2020 af Sveppalyf

Vi må se at få opfundet en søgemaskine, der kan identificere melodistumper.

Det findes der allerede:

https://www.midomi.com/


Skriv et svar til: Kan ikke huske navnet på bogen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.