Søgning på: kemi b. Resultater: 19721 til 19740 af 96568
-
Citronsyre i citronsaft
ForumindlægNu skal jeg op i Naturfag, hvor både Kemi, Geografi og Biologi skal inddrages. Noglen som ved eller har en ide til hvad geografi og biologi kan inddrages i"Citronsyre i citronsaft" ??? -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Struktureret eksamen
ForumindlægJeg har liget været til eksamen i mundtlig kemi, hvor jeg fik at vide, at min eksamen var meget ustruktureret. Hvordan formår i at holde jeres eksamen struktureret? -
CaCO3 i HCl
ForumindlægHejsa, vi sidder med denne her opgave i kemi på c niveau. Vi forstår ikke præcist, hvad det er, de vil have os til at gøre. Er der nogen, som ved, hvad vi skal gøre i denne opgave? -
magnesiums atommasse
Forumindlæghej. jeg har eksamen i morgen i kemi, og jeg skal forklare hvordan man laver forsøget "Magnesiums Atommasse". jeg har googlet og søgt på youtube, men jeg kan ikke finde nogen simpel forklaring. -
Syre-basereaktioner
ForumindlægHej med jer, jeg er igang med mit eksamensspørgsmål til kemi C og har følgende sp. som er ikke forstår: Hvordan mængdeberegning kan anvendes på syre-baserekationer? VH Amigos -
Hjælp mig
ForumindlægHej Allesammen jeg er tvivl om studieretningerne jeg går på htx og har nu Kemi bio som retning men der er mange der har anbefalet BioTeknologi, og nu står jeg og er i tvivl om hvad jeg vil vælge, er der nogen her der kan hjælpe mig. -
Reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid.
ForumindlægHej alle kemi interessede. Jeg sidder med følgende opgave: Redegør for reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid. Jeg er lidt på bar bund - nogen der kan hjælpe? Er det noget SN1 noget? -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg forstår overhovedet ikke, hvordan jeg skal få dem til at reagere med hinanden. Kemi har aldrig været min stærke side.. Ca(NO3)2 + Na3 + PO4 -
Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.
ForumindlægVil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven) -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
propan, hvor bliver O'et af?
ForumindlægI kend kemien 1 står der at formel propan er C3H8O, men hver gang jeg googler det for jeg at vide at det er C3H8. Hvor bliver O'et af når man googler det? -
Afstemning af reaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til en kemi prøve og kan ikke finde ud af at afstemme reaktioner. Nogen der har nogle råd til hvordan man skal huske hvordan man afstemmer. Et eksempel kunne være: NH3+O2--> NO+H2O -
Reaktionshastighed - stoffets art og temperatur
ForumindlægHvorfor har nogle grundstoffer en kortere eller længere reaktionshastighed end andre? Hvilken indflydelse har temperatur på reaktionshastighed? Har disse to problemer i en kemi opgave :s -
HJÆLP SØGESSS?
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe med nogle kemi opgaver.. Fra opgave c - e. Tjek linket: https://docs.google.com/document/d/162JRuOM_QdtW4B7XWOiHqFqgrcdJCYoMiSMGLS4a_Zw/edit -
Solcreme
ForumindlægJeg skal skrive EP om solcreme, i fysik og kemi. Er der nogle der har lavet forsøg eller skrevet om emnet, som kan hjælpe mig lidt med hvor jeg finder noget godt litteratur om solcreme? -
ml og mol
ForumindlægHej, nu har jeg brugt de sidste 4 timer på at lave kemi, men jeg kan stadig ikke finde frem til et resultat. Vil i sige mig hvilken enhed man får når man ganger mol med mL? -
Afstem reaktionsskemaerne for oxidationen...
ForumindlægHey folkens! Har brug for hjælp til en kemi opgave. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema for oxidation af alkoholler: CH3CH2CH2OH+MnO4 –> CH3CH2COOH+MnO2 Tak på forhånd! -
Hjælp til underemne - fysik eksamen!
ForumindlægVi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi. -
Landbrug spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på
