Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19741 til 19760 af 40954
  • Bankoverførsel

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvor langtid det tager at overføre penge fra spar nord til danske bank? Pengene blev overført idag tidelig dvs. kl.07.00
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My
  • opsætning af citater

    Forumindlæg
    Er ved at skrive dansk stil om et digt, men hvordan kan man stille det pænt op, mhs til citater osv. Og skal man også skrive reference på og hvordan?Nogen som har nogen gode forsalg??
  • Den blomstrende have - kompostion

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg skal til eksamen i dansk i morgen, men er kommet lidt i tvivl om kompositionen i den blomstrende have. Jeg har set nogen bruge berettemodellen, men også nogen der har brugt 3-fase modellen. Hvad ville i mene passer bedst? Tak på forhånd
  • Velfærdsmodeller - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Har virkelig brug for hjælp, men mangler stadig en stor del af opgaven. Dette er: Diskuter om andre velfærdmodeller rummer elemter som den danske velfærdsmodel kan bruge i fremtiden? Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
  • Københavns bombardement 1807

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen der kan svare på hvilken betydning det engelske bombardement af København i 1807 havde for dansk udenrigspolitik på længere sigt? Evt. nogle links til nyttige hjemmesider ville hjælpe meget! :)
  • Hjælp til metafor

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her, og jeg skal til eksamen i morgen i dansk. Jeg har fået bud på at finde et/flere metafor i mit digt, håber i vil hjælpe. Digtet finder i som vedlagt fil. :-)
  • Formaten

    Forumindlæg
    Hvordan skal formaten på en dansk historie opgave være? Altså skrift størelse er 12 med Times new roman, ikke? Og er der så noget om, at den skal have dobbelt linje afstand, eller 1,5 eller?
  • HJÆLP! - AT METODE (DK & HIST)

    Forumindlæg
    Hej!. Jeg skal snart op til en AT eksamen, og jeg har om politiske og kongelige nytårstaler. Kan man godt bruge den heumeunteturiske spiral til historie?? Eller dansk? Er ret forvirret. Eller er det helt andre metoder?
  • RETTELSE en sætning

    Forumindlæg
    hej allesammen håber nogle vil rette I'll teach you how to dance some day. er det rigtigt? (på dansk, jeg skal nok lære dig endag hvordan man danser )
  • oversættelse til engelsk

    Forumindlæg
    hej.er der nogen der har lyst til at læse en kvart a4-side, en tekst hvor jeg har oversat fra dansk til engelsk, igennem for mig?! det skal helst være i dag da den skal afleveres i morgen.
  • Hjælp til oversættelse af ordsprog - HASTER !!

    Forumindlæg
    Der findes et ordsprog i spanien, der på dansk lyder; "Lyspunkter ses bedst på mørk baggrund" Men hvordan lyder det oversat til spansk, gramatisk korrekt? På forhånd tusind tak for hjælpen .
  • Eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der ligger inde med et tilfældigt dansk A (HTX) eksamenssæt i PDF? Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen eksemplarer på internettet. Mvh. Emil
  • Fremtiden: visioner og forudsigelser

    Forumindlæg
    Hvordan kan en problemformulering se ud, hvis man skal skrive synopse om fremtiden: visioner og forudsigelser med fagene dansk & naturgeografi. Vi har læst om Niels Klim & forskellige økosystemer?
  • Kildekritik eller ej?

    Forumindlæg
    Kan jeg benytte mig af kildekritik i denne artikel set med historiske-briller? http://videnskab.dk/kort-nyt/danskerne-elsker-stadig-de-gammeldags-medier?page=129
  • Glansbilleder af Martha Christensen

    Forumindlæg
    Har eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir
  • Begrænsninger i Fagene

    Forumindlæg
    Har skrevet om psykologi og dansk i AT, og skal op til eksamen snart. Jeg har lidt sværte ved at besvare spørgsmålet vedrørende fagenes begrænsning... Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :-)
  • længde danskstil analyse

    Forumindlæg
    hej :) sidder med en dansk stil til imorgen. og vil gerne vide hvor lange jeres stile plejer at være? :D ved godt det er et lidt halvdumt spørgsmål, men anyways. det hjælper mig lidt. :)
  • Perspektivering - Tværfaglig

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan kan jeg perspektivere ytringsfrihed (tysk/dansk) til racisme? Evt. Et eksempel på ideer til perspektivering, altså hvad jeg kan komme ind på? Ville virkelig hjælpe mig videre! På forhånd, tak!
  • Analyse af BG´s Snehvide - HASTER

    Forumindlæg
    Goddag Jeg skal til eksamen i folkeeventyr imorgen i dansk, og jeg har valgt snehvide. Jeg ville blive beæret hvis der var nogen der kunne rette den igennem og give noget feedback.