Søgning på: historie eksamen. Resultater: 19741 til 19760 af 46276
-
Frøkenen - Herman Bang
ForumindlægHvad vil I mene, budskabet er i Herman Bangs novelle "Frøkenen" fra 1883? Og hvordan sætter den problemer til debat? -
Blækregning
ForumindlægHvis der er nogen der vil rette min bækregning så skriv herinde. -
Stop sult
ForumindlægHej Jeg skal til eksmane i tværfaglig, og har emnet Stop sult Jeg skal lave tre forsøg men mangler det sidste, er der nogle der har nogen ideer? Lige pt er mine to forsøg påvisning af næringstoffer og afbrænding af fødevarer Håber i kan hjælpe -
Kvote 1 eller kvote 2? hvis jeg mangler fag.
Forumindlægjeg har gennemsnittet en given uddannelse kræver og jeg har en fuld HF... men jeg mangler nogle af de ekstra fag uddannelsen kræver som jeg er ved at tage, dem bliver jeg færdige med omtrænt på samme tid som deadline for kvote 1. spørgsmålet er så, skal jeg søge på kvote 2 "selvom det nu n... -
Større ordforråd
ForumindlægJeg kunne vildt godt tænke mig at have et større ordforråd i Tysk. Men jeg ved ikke, hvad man kan gøre, for at forbedre det. Har tænkt på tyske film, men hvor kan man se gode tyske film henne? -
Bioanalytiker
ForumindlægHej Det kan godt være at det er det forkerte sted og stille spørgsmålet her. Men jeg prøver alligevel :) Er der nogen som har oplevet og færdige gør gymnasiet med et dårligt eller sagt på en anden fået et snit under 6 men blev optaget på bioanalytiker uddannelsen på bagrund af noget erhvervs er... -
Simpelt spørgsmål: illustration i dansk kronik
ForumindlægHej, Som min overskrift siger; hører dette hjemme i en dansk kronik? Eller bør jeg forklare det i ord? På forhånd tak :) -
Kortfilm - valgaften
ForumindlægHej, jeg skal aflevere min synopse i mundtlig dansk i morgen, jeg har trukket kortfilm, og har valg filmen valgaften. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvilken del af filmen jeg vil bruge som angivelse af oplæsningsafsnit, nogen som har en ide?? håber i kan hjælpe. -
Hjælp!!!!
ForumindlægNogen der ved hvad for nogen stile emner kommer i den her år???? plzzz hvis i ved det så skrive det -
Matematik vektor hjælp
ForumindlægHjælp kræves Der står at jeg har vektoren a som er (2,-1,8) Jeg skal bestemme en plan som har vektor a som normalvektor. Hvad vil det sige? -
Udtrykkelse af x ved y på CAS
ForumindlægHej, kan man lave en optimeringsopgave på CAS. Altså, når man skal udtrykke x ved y? Jeg har problemer med det i hånd, så hvis man kunne med CAS-lommeregneren ville det være perfekt. -
Gælder vægtningen?
ForumindlægHej alle Jeg står i den uheldige situation at jeg er kommet op i mundtlig matematik... Det er bestemt ikke lige det som jeg ville op i hvis jeg selv kunne bestemme, men sådan er livet nu engang. Mit spørgsmål er så om hvad for en karakter som jeg minimum skal have for at bestå selve fag... -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Søger tutor/privat hjælper i STATISTIK og EKSTERN REGNSKAB i kbh
ForumindlægJeg søger i marts, april og maj 2020 en tutor (eller to forskellige) i fagene statistik og ekstern regnskab på universitetsniveau. Jeg ønsker at mødes med 4-6 timer om ugen i København imod aftalt betaling. Se vedlagte lektionsplaner for at få et overblik over hvad jeg skal lære. Jeg vil selvfø... -
Binominalfordeling
ForumindlægFor en binominalfordelt stokastisk variabel X er sandsynligheden for X=5 givet ved P(X=5)=K(12,5)*0,85 *0,27 - Angiv sandsynlighedsparameteren og antalsparateren for X -
Engelsk?
ForumindlægHejsa jeg skal op i mundtlig engelsk her den 21 juni. Må man gerne medbringe sine notater, til selve prøven? :) Håber i kan hjælpe :) -
Engelsk årsprøve
ForumindlægJeg skal d. 8 juni til engelsk skriftlig årsprøve på 5 timer. Men jge vil spørger om de 5 timer, bruges de til kun at skrive stilen, eller skal man også noget andet??? -
nogen som pleaseee ved hvordan jeg beregner det her? - vektorer!!!
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter A(20,5)og B (5,10) samt en vektor a ?=(-1over2) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af (AB) ? og a ? Bestem koordinatsættet til projektionen af (AB) ? på a ? -
Matematik på medicinstudiet?
ForumindlægFår man brug for en TI-89 på medicinstudiet? -
Engelsk (rette)
ForumindlægEr der en, der har mulighed for at rette min engelsk essay i tidsrummet mellem 12.30-13 i morgen? Personen skal kunne nå at have rettet den inden klokken 14 :). Skriv til mig, hvis du er villig til at hjælpe
