Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19741 til 19760 af 48309
-
lektie som skal afleveres i morgen hjæææælp mig plisssssssssssssss
Forumindlæghej skal skrive hvorfor jeg ikke ville have at samfundet skal være blandet ´´ skal skrive som om jeg er hvid og at jeg har noget i mod dem ´´ men kan ikke finde en grund kan i hjælpe mig med det plisss kan i ikke i ville være min dags hældt -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
dry september af william Faulkner
ForumindlægJeg skal bruge novellen dry september i min SRP. Men jeg kan ikke finde novellen på engelsk nogen steder. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
2g opgaven - holocaust
ForumindlægHej .. Mangler lige lidt hjælp ang. min danskhistorie opgave. Jeg skal i bund og grund finde ud af "hvornår" og "hvorfor" ændrede ændrede nazisterne jødeforfølgelsen til mord? Jeg har læst utroligt meget om dette, men har svært ved at sætte et præcist punkt på. Wannsenn kon... -
Entropi på mikroskopisk skala
ForumindlægEr S = -k_b * sum p_i*ln(p_i), hvor i er de enkelte tilstande i faserummet (mikrotilstande) og p_i er sandsynligheden for den mikrotilstand, en definition eller kan den udledes? Er det også rigtigt forstået, at S = k*ln W, hvor W er summen af alle mikrotilstande, er et specialtilfælde af den før... -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
stil
ForumindlægHej, jeg skal skrive en opgave om at jeg er strandet i en øde ø. Og jeg kan ikke komme på noget. Håber i kan hjælpe mig lidt frem. Tak på forhånd. -
teorier
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med nogle teorier i international politik. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og skriver opgave om korea i den internationale politik. Jeg skal inddrage teorier om udviklingen i international politik, og har fundet den der hedder systemteorien. Men er de... -
oplysnignstid konsekvenser
ForumindlægHej. Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af, hvilke konsekvenser oplysningstiden havde? -
SRP!!!
ForumindlægHvordan diskuterer man for og imod for Englands rolle i 2. verdenskrig..??? Og er der nogen der kender til noget til Englands rolle i starten af 2. verdenskrig???? HJÆLP! Det haster!!! -
Hegemoni
ForumindlægJeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under. Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave. Jeg søgte lidt her på siden og fandt den her opgave: https://www.studieportalen.dk/O... -
problemer med projektet
Forumindlægjeg er blevet ret forvirret mht. studieretningsopgaven, er der nogen dele af den der skal veje mere end andre? i min problemformulering har jeg fået stilt 3 kæmpe spørgsmål der ikke kan undgås at komme til at fylde godt op, da det første omhandler 3 store problematikker i årene efter 2. verdenskr... -
Vurdering i Kinaopgave??
ForumindlægHeysa er igang med min opgave om Kina men sidder lidt fast i min vurdering, nogle som har nogle gode forslag??? Giv en vurdering af forholdet mellem forsat økonomisk udvikling og udvikling af demokrati i Kina?? -
cuando-problem
ForumindlægDerfor grinede Blanca, da Pedro fortalte hende den. Jeg kan simpelthen ikke få dannet ovenstående. Nogen der har et forslag? mit lyder noget lign: Por esto Blanca reía cuando Pedro la contaronlo Nogen der har et forslag? -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby... -
Teresa's Wedding
ForumindlægHey. Jeg har læse Teresa's Wedding, men næsten intet forstod jeg. Så vil jeg spørger om, de personer, som har læst den, kunne skrive et (lille) referat om handlingen. Tak på forhånd. -
trærapport
ForumindlægHvordan spreder eg sig ? -
Forståelse for eller af
ForumindlægJa, hedder det forståelse for eller forståelse af? Hvad er forskellen?
