Søgning på: kemi c eksamen noter. Resultater: 19741 til 19760 af 107546
-
fysik
ForumindlægHej Jegg skal op i fysik i morgen Jeg har et forsøg af fremstilling af salt Hvordan fremstiller man et salt? KøKKeNsalt? -
Resultat?
ForumindlægSpørgsmålene er i dok -
Vekselsvirkninger
ForumindlægHjælp!! Kan simpelthen ikke forstå det, overhovedet. Hvordan kan man på forskellige reaktioner bestemme, hvilken vekselsvirkninger der er tale om?? -
molekyler osv...
ForumindlægHej.. ville lige være sikker på om jeg lavet mine opgaver rigtige, med noget hjælp fra jeres side. Navngivning til følgende ionforbindelser: NaI (Natriumiod), AgCl (Sølvchlor), MgS ( magnesiumsvovl), Al2O3 ( aluminiumoxid, Ca(NO3)2 ( calciumnitrogenoxid), Fe2(SO4)3 ( Jernsvovloxid)… Håber... -
hvilke strukturelle forhold gør at β-caroten er farvet?
Forumindlæghvilke strukturelle forhold gør at β-caroten er farvet? -
kemiiiiiii hjælp :(
Forumindlæghvad er en elektrodepotential? -
radikaler og ioner
Forumindlæghvad er forskellen på radikaler og ioner? -
Hvordan beregnes ∆G°?
ForumindlægHej, hvordan beregner jeg ?G° ved 298K i denne reaktion? (se vedhæftet billede) Jeg tænker jeg skal bruge denne formel: ?G°=-RT*ln(K) Her ville jeg så beregne K, men når jeg skal skrive gassen ind i ligningen, ville jeg så bare skrive 1 bar og regne den ud sådan? Tak på forhånd -
Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer.
Forumindlægkan på ingen måde finde ud af konklusionen til dette forsøg. nogen der ved det, eller har prøvet samme forsøg? Forsøg 6: Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer. Formål: Påvisning af mængden af kalk i et ukendt stof. Materialer: Stativ Klemmer Muffer Stort reagensglas Måleg... -
SNOX-anlæg
ForumindlægVed i hvad ligningen: 2Ca(OH) + 2SO2 + O2 -> 2CaSO4 + 2H2O står for? Altså jeg ved det godt det er indefor SNOX-anlæg men hvad ligning hedder? I ved ligesom der er en ligning der hedder 'forbrænding' og viser forbrændningen. TAK -
Syntese hjælp?
ForumindlægHejsa jeg har foretaget mig en syntese mellem bromglutarimid og kaliumphtalimid, da jeg skal skrive srp om thalidomid. Jeg vil bare lige høre om der er nogen der er villige til at kigge den igennem, og fortælle hvis det nogenlunde er rigtigt. Kan nemlig ikke finde noget på nettet eller i bøger, s... -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide... -
sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen?
ForumindlægEr der nogen der kan forklar mig hurtigt hvad sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen er bare det vigitgste. På forhånd tak. -
mandelsyre
Forumindlæghey. jeg har lige et spørgsmål, som jeg virkelig ikke kan finde ud af. 1) mandelsyres systematiske navn er 2-hydroxy-2-phenylethansyre. tegn strukturformel og vis, at molekylet indeholder et asymmetrisk carbonatom. -
Ligninger - Har brug for hjælp!
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? Tak! -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
Udregning af trekant
ForumindlægVar til eksamen idag og fik en opgave jeg ikke kunne løse. Den gik ud på at beregne længden AC i en vilkårlig trekant hvor A er venstre vinkel, B er toppen og C den højre vinkel. Vi kendte C (23 grader) og a, som var på 5,4. Jeg TROR vi kendte vi arealet (omkring 6) men er ikke sikker. -
Dansk HHX mundtligt
ForumindlægHej alle. Vil gerne hører om jeres oplevelser hvis I har været oppe til Dansk mundtligt. Evt. nogle gode råd til den pågældende eksamen. Tak på forhånd! -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp søges til ENG B, i engelsk Gramatik, mest ordstilling,kongruens og verbets bøjninger... skal snart til eksamen.. -
vektorfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til eksamen omkring vektorfunktioner, og er stødt på begrebet skalarfunktion. Er det bare det sammen som en almindelig vektor eller hvordan?
