Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19761 til 19780 af 27879
-
Prøve i F/K
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til prøve i Fysk/Kemi, og er kommet langt med mine dispositioner. Dog har jeg lidt svært ved disse emner. Håbede på i kunne forklare mig lidt om emerne, og eventuelt sig hvad jeg skal søge under, for at finde nogen gode informationer. Organiisk stof Forbrænding... -
Historie 24 timer
ForumindlægHej søde historiker vil lige spørge om, hvad det vil sige at afgrænse en historisk periode og om der er nogle der er villig til at hjælpe mig søndag, da jeg har 24 timers eksamen, hvilket vil sige fra søndag til mandag. Det er huekarakteren så det vil betyde rigtig meget for mig, hvis jeg ku... -
Mundtlig fysik eksamen
ForumindlægHej! Jeg ska snart op til fysik eksamen, men jeg kan virkelig ikke komme vidre med min forberdelse... Er der mon nogle kloge hoveder der kan hjælpe? Jeg kan ikke finde ud af hvilke forsøg man kan lave hvis man trækker disse emner: Det periodiske system Atomets opbygning Kerneenergi ... -
Er det skole?
ForumindlægHej alle;) jeg har fået dette her stille emne. I mange 10.-klasser indgår der i forbindelse med undervisningen forskellige arktiviteter uden for skolen. Skriv om sådan aktivitet, du har deltaget i. Du skal bl.a. komme ind på -begrundelse -forberedelse -hvad fik du ud af den. Hvis jeg vælger at sk... -
Biologi eksamen hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skriver angående hjælp til biologi B eksamen. Jeg skal trække et emne mandag d. 24 og har derefter 24 timer til at udarbejde en fremlæggelse på baggrund af vedlagte bilag. Biologi er desværre ikke 'mit' fag og håber derfor på lidt hjælp til forståelsen af vedlagte bilag ... -
Discussion - Genetic engineering
ForumindlægHej Jeghar brug for lidt gode ideer til hvordan jeg kan diskuterer dette spørgsmål / emne.. Discuss wheter genetic engeneering on humans should become more commonplace. Leder efter lidt anderledes argumenter for eller imod.. Har været inde på noget af det der ligger først for - Etik, fjern... -
Bestemme stamfunktion
ForumindlægHej Studievenner.. Hurtigt matematik spørgsmål: Jeg skal udregne nedenstående opgave, men er lige begyndt på dette emne så er lidt lost, så anmoder gerne lidt hjælp: En funktion f er bestemt ved: f(x) = -12x^2 + 8x Bestemmelse af en forskrift for den stamfunktion til f , hvis graf gaer gennem pun... -
Fysik
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle som har nogle ideer i dette års AT Jeg vil gerne skrive i fysik og religion. Jeg vil gerne have noget om klimaovervågning, iform af jordskævl og vulkaner eller orkaner. Hvad kan man så gå i dybden med? Jeg vil skrive i Fysik, men er der andre fag som det kan kobles ... -
Islams syn på abort?
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med at få svar på hvad islams syn på abort er. Jeg har prøvet at læse om det på nettet, men det der står er ikke noget jeg umiddelbart synes jeg kan bruge til noget. Det er ikke helt klart for mig. Håber der er nogen herinde der ved lidt mere om emnet-og gider ... -
SSO Matematik
ForumindlægHej jeg skal skrive i Matematik og mine over emner er Pythagoras og trigometri, med mest fokus på pythagoras. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle inspirerende idéer, til nogle specifikke områder, som jeg kan komme ind på og skrive om, og mere hvis jeg vil have indflydelse på h... -
kredsløbet i forbindelse med den trænede vs den utrænede krop
ForumindlægJeg er blevet stillet opgaven, at forklare/beskrive kredsløbet i forbindelse med den trænede krop vs. den utrænede krop. Jeg har styr på selve kredsløbet, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an/starte i forhold til trænet/utrænet. Synes ikke at kan finde læsning som passer lige på det em... -
Film i Geografi.
ForumindlægHej folkens. Vi har fået en anderledes opgave af vores lærer. Han har bedt os finde en film vi kan se i Geografi. Vi har allerede set Al Gore's "An Inconvenient Truth". Det filmen skal handle om er: Globalisering Befolkning Pladetektonik/Vulkaner Vind og Vejr Klima Eller måske nog... -
Bestemmelse af ligning for en tangent
ForumindlægHej allesammen. Håber i kan hjælpe mig, da jeg er helt blank i dette spørgsmål under emnet, differantialregning. Jeg har fået denne opgave: GIvet 3. grads polynomiet: f(x)=x3-12x2+45x-47 1. Bestem ligningen for tangenten i punktet (2,f(2)) 2. Bestem ligningen for tangenten i punktet (5,f(5)) ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg skal aflevere en problemformulering på fredag, men jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Jeg oprettede tidligere en tråd vedr. et emne som jeg godt kunne lide, men ingen kunne hjælpe mig med at få en dansk side ind på historien. Derfor vil jeg høre om nogen har et... -
AT - Fysik og engelsk
ForumindlægHej alle derude! Er der nogle der kunne have nogle idéer til fagene engelsk og fysik til AT-emnet i år. UM skriver: AT 2011 - At være på – muligheder og problemer "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spille... -
Dækker 3 naturfag: biologi, geografi og fysik
Forumindlæghej SP. jeg skal i gang med naturfag og har trukket emne "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" problemstilling lyder som følgende. Udarbejd en god problemstilling der sætter spørgsmålstegn ved et relevant underemne til overemnet og som dækker alle tre naturfag. Skal jeg... -
Er det rigtigt?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal skrive teori om forskellige emner, og ville lige høre om denne passede; Titreranalysen er en metode til kvantitative kemiske beregninger, fordi at man på baggrund af en kendt titreringsreaktion og kendt koncentrationen af titratoren (den væske man titrer med), kan bestemme d... -
hjælp til Kemi C
Forumindlæghejsa i morgen skal jeg til eksamen i Kemi C, og så skal jeg fortæller om emnet mængde beregening, men jeg ved ikke nøjagtigt, hvad jeg skal studere. kan nogen fortæller mig noget om det spørsmål, der kan stilles, og det begraber jeg skal bruges til at have højere karaktere! på forhånd tak ... -
Hun græder ikke - miljø? forfatterens holdning?
ForumindlægJa Overskriften siger sig selv, har fået en novelleanalyse for omkring Naja Marie Aidt's novelle "hun græder ikke" - Jeg synes det er svært at finde miljøet i det, og forfatterens holdning til emnet? + personkarakteristik ydre/indre & udvikling? pga. novellen er så minimalistisk.. -
Alkohol i Coca-cola?
ForumindlægHej alle. Der var for nyligt blevet sagt at coca-colas hemmelige ingrediens var blevet offentliggjort, og at den ingrediens bl.a. indeholder alkohol. Kan dette være rigtigt? Der har i dag været stor diskussion omkring det i min klasse, og jeg personligt, synes da det lyder som en gang pjat :) Håb...
