Søgning på: srp matematik biologi. Resultater: 19761 til 19780 af 45311
-
Er fotosyntesen en biologisk proces?
ForumindlægHej ........ på forhånd tak :) -
SSO - formalia
ForumindlægSå er SSO-ugen gået i gang :)Jeg har et par spørgsmål:1) Er det bedst at bruge "jeg", "vi" eller passiv? (evt. et andet alternativ?)2) Er det ikke korrekt, at i matematik må opgaven fylde 25 sider, fordi der ikke står så meget på hver side?Mvh. Sabrina -
Konklusionens længde!??
ForumindlægHmm.. her er så et andet lille spørgsmål..Hvor lang må en konklusion være?Er der begrænsninger eller kan den godt være på 2-3sider?Ska lige sige jeg skriver i spansk om en spansk roman...(Og kender i forresten handlingerne i grove træk i Den gamle mand og havet og Moby Dick? Bliver der lagt vægt ... -
Hvem skal starte på Lyngby Vuc?
Forumindlæg- Hey hvem skal starte på Lyngby VUC? Har nogle spørgsmål angående stedet. - Hvordan er det derover? - Er lærerne bedre end dem fra folkeskolen? - Hvordan er undervisningstimerne? -
1. standpunkt i 2g
ForumindlægHEJ Vi får snart 1. standpunkt i 2g og vil bare høre noget fra jer. Jeg har allerede en fornemmelse at det ikke bliver fantastisk godt altså karakterne, men det jeg har gjort indtil videre var at fokusere på min B-fag meget mere end A-fag, da det er det jeg afslutter i år, og jeg vil jo altid ku... -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
vektor regning - vinkler og areal
Forumindlæghej er der måske nogen der gider at hjælpe mig med den vedhæftede opgave? det er en opgave om vinkler og arealer! Tak på forhånd :) -
Gode begreber til AT-eksamen
ForumindlægHer er meget centrale begreber, der er vigtigt at have styr på til AT-eksamen. Alt efter fagkombination (og de teorier, man bruger i sin opgave) kan man gå ind og samle sig et overblik til eksamensdagen. Enkelt - let - og struktureret. _________________________________________________ Vigtige be... -
Cosinus og Sinus
ForumindlægKan nogen være så artige og forklare, hvordan man regner med cosinus og sinus (På en let og forståelig måde) På forhånd, tak! -
Hjælp !!!
ForumindlægKan jeg stadigvæk godt komme ind på for eksempel administrationsbachelor uddannelsen selvom jeg ikke har færdigt gjord min HF helt, men der imod fagene der kræve af adgangskrav for at komme ind på uddannelsen. Skal også lige siges at jeg har taget fagene som enkeltfage -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
Dumpet KemiA = bestået KemiB?
ForumindlægJeg har i lang tid undret mig over følgende; Jeg gik i år 2010 op til en eksamen i Kemi A (mundtlig) hvor jeg dumpede (fik karakteren 00). Mine års karakterer var 4 for skriftlig og 02 for mundtlig. Vil jeg kunne komme ind på en uddannelse der kræver en bestået kemi B, eller skal jeg til at læse ... -
Cosinus og sinus?
ForumindlægEr der nogle, der vil være søde og forklare mig, hvad cosinus og sinus er? I må meget gerne sæt nogle billeder ind, hvis det er. -
diff regning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for hjælp med følgende spørgsmål, håber nogen kan hjælpe. -forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel, inddrag begreberne sekant, tangent og grænseværdi. - redegør for at (x^2)'=2x -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &... -
Hjælp, Gymnasium
ForumindlægHej folks Jeg går i 9. klasse, og har tænkt mig at tage til Gymnasium efter dette. Jeg har tænkt mig at vælge matematik a-nivea, men når jeg sidder herinde og kigger på opgaver bliver jeg helt... væk? Alle de underlige tegn gør mig forvirret, og er dette noget man kan lære på disse år i gymnasiet... -
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige spørge omd er var en venlig sjæl der ville/kunne hjælpe mig? Næste skal jeg i 3. g og have matematik på A-niveau (jeg havde B og 1. og 2. g) Det gik ikke så godt med matematikken de to sidste år, så jeg vil spørge om jeg kan forberede mig på nogen måde? Jeg mener, hvordan ka... -
Redegørelse - gør rede: Hvad menes der?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver matematik-dispositioner til mdt. matematik b-niveau. Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, når der står: - Redegør for begrebet differentialkvotient - Gør rede for begrebet differentialkvotient Kan man bruge tretrinsreglen til til at gøre rede / rede... -
Svært ved mat, hvad skal jeg?
ForumindlægHej allesammen, jeg har virkeligt svært ved matematik og jeg kan bare ikke forstå det. Jeg ville virkelig øve mig her i sommerferien, men jeg der er ingen der kan hjælpe mig derhjemme. Jeg overvejer gå på bibloteket og få hjæ... -
Er det hårdt at læse til ingeniør
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil meget gerne uddanne mig som igeniør, men jeg er lidt bange for at jeg ikke vil klare det :S Jeg ved der er meget med matematik, fysik og kemi, og jeg er sådan set ok til de fag. Jeg er bare bange for at man skal være en mega GENI for at klare sig godt, og jeg virkelig ...
