Debat

1. standpunkt i 2g

10. november 2016 af sofiejesen (Slettet)

HEJ

Vi får snart 1. standpunkt i 2g og vil bare høre noget fra jer. Jeg har allerede en fornemmelse at det ikke bliver fantastisk godt altså karakterne, men det jeg har gjort indtil videre var at fokusere på min B-fag meget mere end A-fag, da det er det jeg afslutter i år, og jeg vil jo altid kunne forbedre min A-fag. Så vil bare høre om det jeg har gjort er godt eller dumt? og hvad har gjort? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2016 af Anonyminized (Slettet)

Hej

Generelt vil jeg mene, at den strategi du kører er den eneste rigtige. Dette gælder dog kun, hvis du er fagligt stærk i de fleste fag. Jeg kørte samme strategi i 2.g og endte ud med næsten rene 12 taller i årskarakterer og rene 12 taller til eksamenerne. Jeg fik dog knap så gode årskarakterer i de 'ubetydelige fag'. Jeg fik fx 02 i skriftlig matematik og 7 i mundtlig matematik, men allerede nu ved første standpunkt i 3.g har jeg fået 12, 12 i matematik. Hvis du generelt er god i alle fag og har nemt ved at lære tingene selv, bør der ikke være nogen fare ved din strategi. Husk dog at lad være med at gå ned på læringen. En ting er rent faktisk at kunne sit stof - karakterer er en anden ting!


Skriv et svar til: 1. standpunkt i 2g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.