Søgning på: naturfag eksamen. Resultater: 19781 til 19800 af 34450
-
Tekster og skulpture
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklarer mig de græske teksters og skulptures betydning for senere europæisk kultur? Lige en sidste eksamensnotits inden, det går løs til den sluttelige eksamen i morgen formiddag! :-D -
Byggeri og anlæg !
ForumindlægHej Alle Jeg vil lige spørg jer der studere på uddannelsen el. kender el. noget helt andet.. Altså om i ved hvordan det er på studiet ? er det svært at følge med ? Hvordan er eksamerne ? -
Gymnasial suppllering C til B
ForumindlægJeg vil gerne vide, at hvis man består den skriftlige eksamen på suppleringskurset med f.eks. karakteren 4, har man så bestået sammenlagt, hvis man går hen og dumper den mundtlige del? -
Hvad betyder tangensligningen egentligt?
ForumindlægPuh, eksamen imorgen - så jeg er i fuld gang med forberedelserne. Men nu er jeg faldet over noget ! Hvis jeg har fundet en tangensligning der hedder 12x-16- hvad betyder det så ? er den aftagende eller tiltagende ? Charlotte -
Problemstilling
ForumindlægHej derude! Står her og er vildt frusteret over at jeg om få dage skal op til eksamen i 9 klasse!!! Har brug for hjælp! "Hvorfor betegnes nogle energikilder som CO2 neutrale?" -
Tutor søges i Eksternt Regnskab
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til en skriftlig eksamen i eksternt regnskab og søger i denne forbindelse en tutor til eksamensforberedelse. Det vil selvfølgelig være mod en aftalt timepris. Send gerne en besked. :) -
Valg af essay
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg have fundet et essay, der handler om glæde - det er lige meget, hvad glæden er til/for, bare en glæde til noget eller nogen. Jeg skal bruge den til at perspektivere til “hindbærsnitter” af Søren Ryge. Tak. -
Syre base balancen
ForumindlægHeeej :-) Jeg håber på jeres hjælp herinde da jeg er gået fuldstændig i stå... Skal snart til eksame og jeg skal fortælle lidt om hvordan syre base balancen i blodet bliver reguleret?? Hvad skal jeg gå ind i her?? -
Har jeg regnet rigtigt? Mat A opgaver
ForumindlægJeg har været til eksamen i dag og vil høre om der er nogen der kan se om det jeg har lavet, er korrekt. Har brugt maple til at løse opgaverne Mvh Isabella -
Mundtlig samf - dansk politik
ForumindlægEr til 24 timers eksamen i samf A og har trukket dansk politik i en brydningstid - bilagene handler om udlændingepolitik, arnepension og velfærd. Nogle ideer til problemformuleringer? -
Analyse af (En agitator på nørre fælled)
ForumindlægJeg skal analysere en agitator på nørre fælled til min mundtlige eksamen men jeg sidder lidt fast på punktet billedasprog da jeg ikke helt ved hvad der egentligt skal skrives. -
Hvad er M, n og m
ForumindlægHej. Er i gang med at læse til eksamen, og er blevet i tvivl om hvad stofmængde (n), Masse (m) og Molarmasse (M) er. Hvad er enheden på dem? Hvordan regner man dem (eksempel)? Hvad er de tre formler for hvis man har to af delene? Tusind tak på forhånd :) -
Bestemmelse af hastighedsudtryk
ForumindlægJeg sidder og laver dispositioner til eksamen og er lidt i tvivl om dette: Du skal også redegøre for hvordan man bestemmer et hastighedsudtryk for en reaktion, samt belyse reaktioners temperaturafhængighed. Jeg håber nogen kan hjælpe. -
Differentialregning
ForumindlægHej, jeg skal op til en matematik mundtlig eksamen, men jeg forstår ikke opgaverne (jeg er virkelig dårlig til matematik) jeg vedhæfter nogle screenshots af opgaverne tak på forhånd!! -
Evolutionsprincipperne
ForumindlægGodaften, jeg sidder og er igang med at læse op til eksamen, et af spørgsmålene er forklar evolutionsprincipperne, problemet er at jeg ikke ved hvad det er? Så håbede nogle af jer kloge hoveder kunne forklare mig det -
CO2 og H2O som hævemiddel?
ForumindlægHej, jeg har som eksamens spørgsmål: Hvorfor kan CO2 og H2O få en dej til at hæve? Jeg har søgt på nettet, men det har været forgæves. Nogen der kender svaret? (; -
Trykte reklamer ideer
ForumindlægHej, jeg har trukket trykte reklamer til min afgangs eksamen, og ville i den sammenhæng hører om der var nogen der havde nogle gode ideer til en god reklame? Tak på forhånd! -
Æg
ForumindlægHej. Jeg har ledt efter tilberedningsmetoder til æg hele dagen, men finder ikke det store. Skal op til kokke-eksamen snart, så lidt respons ville være veltrængt! Altså hvor mange forskellige måder er der at tilberede æg på? -
Differensreglen.
ForumindlægJeg har ledt på nettet, men jeg kan ikke finde et som forklarer det ordentligt. Er der nogle som kan bevise differensreglen, så jeg kan gøre det til min mundtlig eksamen? Tak på forhånd :) -
Respiration??
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med nogle spørgsmål til nv eksamen og vil bare lige høre om der er en der kan fortælle mig hvilke organismer der bruger respiration samt hvilken gavn respirations processen gør? :-)
