Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19801 til 19820 af 41162
-
en lille opgave
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave ? Udviklingen i det danske skovareal kan beskrives ved følgende matematiske model: y=417000*1,007^x hvor y er skovarealet (målt i hektar), og x er antal år efter 1990. a) Hvad fortæller tallene 417 000 og 1,007 om udviklingen i det danske skovareal? -
Hjælp Y = a *b^x
ForumindlægUdviklingen i det danske skovareal kan beskrives ved følgende matematiske model: y = 417000 · 1,007x Hvor y er skovareal (målt i hektar) og x er antal år efter 1990. Hvad fortæller tallen 417000 og 1,007 om udviklingen i det danske skovareal. PLZZZ HELP MEEE -
DK|TerminsP - FSA, tak?
ForumindlægHej Vi har terminsprøve i dansk skriftlig fremstilling i morgen, og jeg tænkte på om nogle af jer kendte et sted hvor jeg kunne finde nogle FSA øvelser? altså selvfølgelig med dansk skriftlig fremstilling. BERMÆRK at dette ikke er snyd, men for at øve det. VI HAR TERMINSPRØVE I MORGEN så; TAK! Ma... -
Hjælp til datider
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en lille opgave i spansk men har brug for noget hjælp med datiderne: Den danske sætning lyder således: De fandt et hus Hvilken af de spanske datider skal man så bruge? Imperfektum? Eller Præteritum? Danske sætning lyder således: De levede af kager hver dag Hvilk... -
at finde median :)
Forumindlæghej folkens. hvordan er det nu man finder medianen af nogle tal? Tabellen viser aldersfordelingen for fødende danske kvinder. alder år. 15.19 20-24 25-29 30-34 35-39 40-44 procent 1.9 16,2 37,7 32,2 10,5 1,5 Bestem medianen. Forklar, hvad dette tal fortæller om aldersfordelin... -
Hvem står bag Studieportalen?
ForumindlægJournalisthøjskolen havde optagelsesprøve i dag. Et af spørgsmålene i videnstesten lød: Hvem står bag hjemmesiden Studieportalen, hvor man kan hente færdige opgaver fra ungdomsuddannelserne? - Danske Gymnasieelevers Sammenslutning - Freeway ApS - Danske Skoleelever - Skype Studienet.dk er ejet ... -
Hjælp til tysk eventyr
ForumindlægHej mennesker derude (: Jeg har fået til opgave at skrive et eventyr på tysk, og jeg er bare SÅ lidt kreativ! Så jeg håber lidt der er nogle der har lyst til at hjælpe mig (: Den skal ikke være særlig lang (højest en side), så det er ikke det vilde vi skal ud i. Inspiration på dansk er også meg... -
lysledere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive AT-synopsis under hovedemnet Videnskab og Ansvar. Jeg har kombineret fysik og dansk, hvor dansk fylder mest. I min fysik-del skal jeg snakke om lysledere, men jeg må indrømme, jeg ved ikke så meget om det. Er der nogle, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Grammatisk hjælp!!!!
ForumindlægHej Alle Jeg søger en super grammatik nørd, som er i stand til at hjælpe mig med dansk grammatik på 1 og 2 semester niveau. Jeg skal til eksamen i dansk grammatik d.18 juni og undervisningen skal derfor forløbe inden da. Jeg bor på sjælland! Undervisningen vil selvfølgelig blive betalt efter afta... -
Futurisme
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om futurisme i dansk og historie i AT. I dansk delen har jeg valgt at analysere to digte af Emil Bønnelycke, da han var futurist. Men jeg er i tvivl om historie delen, om hvad jeg skal der. Hvilken tid skal jeg inddrage. Futurismen starter i Italien i begyndelsen af 1... -
romantikken
Forumindlægjeg har en dansk opgave omkring romantikken som strækker sig fra i starten af 1800- 1860, og jeg har meget svært ved at få svar på disse spørgsmål 1. hvordan var velstanden i perioden 2. hvordab var magten fordelt i perioden 3. var der demoktrati 4. var tiden præget a... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til at skrive AT-opgave og har valgt at kombinerer fagene dansk A og biologi c, om Darwin og hans evolution i biologi og i dansk skal jeg skrive om J.P.Jackobsen, Maria Grubbe.. er der nogen der har nogen forslag til en problemformulering? på forhånd tak -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
Bogens titel
ForumindlægHej jeg er lidt forvirret over at hvad bogens titel er. Når jeg søgte på nettet så kom der forskellige forslag ved den ene stod der Aspiri Makroøkonomi kompendium pensum på dansk og ved den anden stod der Aspiri kompendium i Makroøkonomi pensum på dansk er lidt forvirret. Hvad mener I at bogen ti... -
D-Mark til Kroner
Forumindlæg2) I Vesttyskland køber Jørgensen et lille TV for 425 D-Mark. Kursen på D-Mark er 348. - Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? - I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgensen sparet op i forhold til den danske pris? (Helt tal) Jeg kan ikke fin... -
Romerbrevet
ForumindlægSidder her og skriver stikord til nogle tekster i religion. En der har læst romerbrevet? Der står her i vores pensum at romerbrevet hører ind under temaet: "Dansk identitet". En som har læst det der vil være venlig og forklare mig hvad det helt præcist handler om, og hvordan man jeg ... -
Novelle - J.V.J
ForumindlægHej. dansk-historie opgaven nærmer sig og jeg har valgt kun at skrive i faget Dansk. Tænkte på om nogle af jer kloger mennesker har en god novelle, helst fra bogen "himmerlands historier" af johannes v jensen, der er god til at sammenligne med Pelle eroberen (uddrag fra de 4 bind) af M... -
Tysk ordbøger sælges
ForumindlægJeg sælger Gyldendals Røde Ordbøger: Dansk-Tysk og Tysk-Dansk De er fra årgang 1996 og meget velholdte. De koster 40 kr. pr. stk. Altså 80 kr. for begge to. Jeg bor i Københavns-området, men bare skriv uanset hvor på Sjælland du bor. E-mail: [email protected] -
Tysk ordbøger sælges
ForumindlægJeg sælger Gyldendals Røde Ordbøger: Dansk-Tysk og Tysk-Dansk De er fra årgang 1996 og meget velholdte. De koster 40 kr. pr. stk. Altså 80 kr. for begge to. Jeg bor i Københavns-området, men bare skriv uanset hvor på Sjælland du bor. E-mail: [email protected] -
kommatering
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at sætte komma i min dansk-stil? Den skal afleveres her i aften inden kl. 24.00 det er en 2.g - dansk stil og den er ret vigtig.. Har selv sat dem, men jeg har aldrig været ufattelig god til det så ville være rart med en finpudsning, bare lige en 5-10 ...
