Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 19801 til 19820 af 179352
-
Dansk eksamen - Folkevise
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp... Jeg skal finde noget at perspektivere folkevisen Torbens datter til, og vi har fået opgivet 2 andre viser som er Agnete og havmanden og Elvehøj. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere til dem. Har I nogle ideér? - Svar hurtigst muligt, sk... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Medier, samfundsfag eksame B
ForumindlægJeg har et underspørgsmål der hedder: Styrer medierne et folketingsvalg udfalg? Jeg ved dog ikke hvad for noget teori jeg skal have ind over det? hjælp -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo... -
Hjælp til fysik/kemi eksamen! (folkeskolen)
ForumindlægJeg har fundet forsøg til hvert emne jeg kan komme op i, men jeg vil høre om der er nogen som har nogle forsøg jeg eventuelt kunne lave til nogle af de her emner: Syrer, baser og salte Magnetisme og elektromagnetisme Elektricitet (induktion, vekselspænding, transformation) Metaller De... -
FSA Fysik Eksamen Dispossitioner
ForumindlægHej SP :) jeg skal op til fysik her på torsdag, og jeg har lavet nogle dispossitioner.. Men jeg kunne godt tænke mig nogle flere, til inspiration, så vis der er nogle der har nogle, vil i så ikke sige til, for jeg er lidt i tvivl om hvad det er for nogle forsøg jeg kan lave og fortælle om Emnerne... -
Eksamen stress og sygemelding
ForumindlægHej jeg vil spørge om man kan sygemelde sig pga. stress, det er ikke normal stress, jeg har aldrig prøvet det før. Har fået lidt ondt i hjertet, virkelig ondt i hoved(hovedpine), og har kastet op,. Skal op imorgen eftermiddag -
Eksamen 1994 med hjælpemidler - DL
ForumindlægHej. Håber der nogen der kan hjælpe her, opgaven lyder: Differentialligningen d^2y/dx^2=-2y Har to løsninger, hvis grafen indeholder punktet O(0,0), og som begge har størsteværdien 5. Bestem en forskrift for hver af de to løsninger. Gør rede for, at arealet af det skraverede område er 10kvar... -
Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej, Min præsentation af det emne jeg har valgt skal vare 5 minutter, men må det gerne komme op på 6 minutter? Jeg kan nemlig ikke cutte det ned... Men stopper de en når præsentationen er nået op på de 5 minutter? Og tror I karakteren falder, pga. den er længere? -
Mundtlig Fysik C eksamen
ForumindlægKære SP, jeg har ligenu 24 timers forberedelse og har trukker "energi og vind" De underemner jeg kommer ind på, er energiformer, energiomdannelse, elektriske apparaters energiforbrug, vindens effekt og vindmøllens nyttevirkning. Problemet er bare, at jeg skal snakke i ca. 12 minutter m... -
forsøg til naturfaglig eksamen
Forumindlæghej vi er 2 piger der skal op i naturfags eksmane i juni. vi har trukket udledning af stoffer og har valgt tøjproduktion men vi mangler et sidste forsøg og vi er blank for ideer. vi har allerede et forsøg hvor vi lægger en ny trøje i vand for at se hvor mange kemikalier og farvestoffer der bive... -
Atomfysik - Bestem A, N og Z
ForumindlægHej venner Antallet af neutroner kalder vi N og antallet af protoner kalder vi Z. Antallet af neutroner i kernen betegnes N. Protoner og neutroner kaldes under ét for nukleoner. Antallet af nukleoner, nukleontallet, betegnes A og opfylder altså formlen A= Z+ N. Vi har fået en masse opgave,... -
Kemi-eksamen -Tips og tricks
ForumindlægJeg skal til kemi-eksamen C-niveau i morgen, og tænkte om der måske var nogen der havde nogle gode tips og tricks? Fx. Hvad er det mest basale/vigtige at kunne? Hvad trækker MEGET ned, hvis man ikke kan det? eller: Hvordan bruger man bedst tiden i forberedelseslokalet? Ville være dejligt hvis nog... -
Hjælp til kemi C eksamen? D:
ForumindlægHej, skal snart op i kemi C, er ret dårlig og sådan, men ville lige høre - har hørt man skal trække nogle spørgsmål og at man skal snakke om et af de forsøg vi har lavet indtil videre. Lyder ret løst imo. Nogen der kan give nogle eksempler på hvordan en eksamen kunne foregå? Er lidt lost mht.... -
Dansk Mundtlig eksamen
Forumindlæg"Det Barske liv" Dansk Eksamen 2017 hej, jeg har trukket det barske liv hvor det skal handler om en person der har det hårdt, f.eks. Mobning på sociale medier eller på en skole. Dermed ville jeg gerne spørge om, er der nogle der kender tekster eller noveller der handler om en person d... -
hvad skal man til eksamen i samfundsfag C
ForumindlægJeg har en del fravær pga min graviditet. Og specielt her til sidst. Men jeg vil nu til eksamen alligevel. Men jeg er kommet meget i tvivl om hvad man skal. Kan det passe man kun har 25 min forberedelse? Hvad skal man så med den tekst man får? får man nogle spørgsmål? Eller skal man bare fortæle ... -
mundtlig eksamen dansk
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal op i mundtlig dansk (stx) på fredag, og ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd? Hvordan foregår det, hvad skal jeg forberede mig på/til, hvordan gik det for jer osv. Jeg er rimelig nervøs for den eksamen eftersom jeg har hørt at den skulle være en af de ... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
EKSAMENSSÆT ENGELSK A 2009 VIGTIGT
ForumindlægHej er der nogen der kunne fortælle mig hvad titlerne var i eksamenssættet engelsk a 2009 ?? -
MULIG SKABELON TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har oprettet denne tråd, fordi jeg gerne vil hjælpe andre trætte og hjælpeløse studerende. Jeg har lavet en skabelon til hvordan man muligvis kan analysere en novelle. Det er forskellige dansk faglige begreber man kan anvende, men det ikke er sikkert at det kan anvendes til...
