Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19821 til 19840 af 29788
-
Vær kreativ
ForumindlægHej allesammen, jeg skal igang med mit studieretningsprojekt her i uge 50, og har valgt Fys A (hovedfag) og Dansk A (sekundær fag). Dertil overvejer jeg at skrive en populærvidenskablig rapport. Rapporten tager udgangspunkt i lasere og herunder lyslederkabler. Uanset hvad jeg sætter mig for, ... -
Oldtidskunstskab mundtlig
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Old mundtlig her snart i Juni og jeg er lidt nervøs for hvad der kommer til at ske, er der nogen der sådan nogenlunde kan give en kort gennemgang af hvad der kommer til at ske. Og måske nogen der ved hvad der ville væ... -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv... -
OSO opgave - Ejendomsmægler
ForumindlægHejsa .. Jeg går på efterskole i 10. klasse og vi har fået til opgave at skrive et projekt om en uddannelse og et erhverv vi ønsker os. Jeg har derfor valgt ejendomsmægler, da jeg finder det enormt sjovt at arbejde med mennesker og penge. Jeg kunne måske godt bruge noget hjælp til et par ting. Ma... -
Bezier kurver og design
ForumindlægHei Hvis man nu skal anvende bezier kurver til at designe et logo ( f.eks. peugoets logo, eller noget andet....) Så kan det naturligvis ikke gøres ud fra en paramterfunktion. Mit spørgsmål er da: Hvordan kan man få to bezierkurver til at mødes med hinanden? Hvad skal man regulere på, for at få ... -
Planeter
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål som lyder således: Vurder størrelsen af solens hastighed i den bevægelse som fremkaldes af Jupiters tiltrækning. Jeg har et simuleringsprogram som hedder Fpro. Jeg har prøvet at danne situationen i programmet men solen cirkel bliver kun halv rund. Jeg ved at dette skyldes... -
matematik gåde??
Forumindlæghej jeg har en svær matematik gåde, som skal sættes op som ligninger .. Har simpelhent prøvet at få den sat op men har næsten opgivet. måske kan du hjælpe? GÅDEN: der er 100 halmbunker - og 100 køer ialt. men der er forskellige slags køer : 1. stående køer spiser 5 halmbunker hver. 2. liggende kø... -
Den moderne gennembrud kvindesyn perspektivering
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver min dansk synopsis, og skal bruge noget perspektivering. Mit emne er Det Moderne Gennebrud - Kvindesyn, jeg har valgt et uddrag af romanen Constance Ring af Amalie Skram, nogle ideer til perspektiveing? Jeg synes måske, at Michael Kviums Rodeo Scene er et godt bud, ... -
Titrerkurve - ækv. punkt = væk?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport og er kommet igang med teorien, jeg har skrevet sålede: Udefra, at phosphorsyre er en triprot syre kan man se, at der vil være 3 ækvivalenspunkter på titrerkurven. Man kan måske undre sig over, når man ser på forsøgs titrerkurven, hvor det tredje ækvivalenspunkt er... -
Differentialligninger
ForumindlægHej allesammen. Da jeg skal til eksamen i matematik her til sommer vil jeg gerne have styr på sådan en slags opgave. Måske er der nogen der kunne hjælpe? En funktion f er løsningen til differentialligningen dy/dx = - (y-x) ^ 2 + 1 og grafen for f går gennem punktet P(1,3) - Bestem en ligning for ... -
SRP, Sa-HI
ForumindlægJeg har valgt emnet globalisering til min SRP i samfundsfag og historie. Det er sådan at vi i morgen skal til vejledning med vores 2 vejledere og skal have nogle mere specifikke emner parat. Jeg har bare svært ved at finde et emne som er godt til begge fag. Det der interesserer mig mest er inden ... -
rapport eller aflevering?
ForumindlægHej derude, Jeg skal lave en AFLVERING i biologi. Jeg opfatter det selv, som en rapport, hvor man bare har lidt flere spørgsmål at besvare, og derfor er en aflevering måske mere i dybden. Altså vi har lavet en masse rapporter, men dette er vores FØRSTE "aflevering", siger vores lærer... -
Nogen der kan hælpe!!!
Forumindlægsidder lige med de sværeste opgaver og er kørt helt fast :( er der måske nogen der kan forklare hvordan man løser en eller helst flere af disse opgaver? 1) Hvor mange gram koncentreret HCL-opløsning med 37,9% (m/M) HCl skal du veje af så du får 5,0 g ren HCl? 2) Hvor mange g CaCl2.6 H2O skal du a... -
The Manhattan Project
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde på et godt delemne i The Manhattan Project. Jeg har Fysik som hovedfag og Historie som bifag og skal skrive SRP i det. Jeg har selv tænkt på "Fremstilling og brugen af atomvåbnet" hvor jeg vil komme ind på fremstillingen som den fysiske del o... -
Novelle, Mads Brenøe - Eva? Nogen der har den?
ForumindlægHey alle dejlige mennesker. Jeg skal skrive om Mads Brenøes novelle Eva, og kunne godt bruge lidt inspiration til opgaven. Jeg syntes ofte at man får en anden indfaldsvinkel til opgaven når man læser andres opgaver først, og ting som man måske selv helt havde overset, får man med. Normalt er jeg ... -
Blækregning - Har brug får hjælp!!
ForumindlægDet her har jeg ikke meget tid til så hurtig hjælp, gode forklaringer, hjælp etc. ville være meget godt. Alt i disse opgaver har jeg brug for hjælp i, undtagen opgave 5.2 for den har jeg løst! Den i svararket kan du/i måske ikke hjælpe mig med, men hjælp til hvordan man skal gøre kan er også mege... -
forberedende kurser i journalistik?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en pige på 23 som meget gerne vil læse journalistik, enten på universitetet eller journalist-højskolen. Dog ved jeg at det kan være svært at være en af de heldige som slipper igennem nåleøjet, og jeg har da også undersøgt mig frem til at mange af dem som bliver optaget har ... -
Tysk ordbøger sælges
ForumindlægJeg har to gyldendals store røde ordbøger til salg. En Dansk/Tysk og en Tysk/Dansk. De er lidt gamle (2002 og 2003) men er i perfekt stand, da jeg aldrig fik dem brugt, da jeg droppede tysk kort efter jeg købte dem. Jeg får aldrig brug for dem igen, men måske er der en der kan bruge dem. Prisen... -
Slutningen af tangents ligning
ForumindlægJeg har løst det meste af det, men ved ikke lige hvordan jeg skal slutte den. Jeg har indsat mine tal i ligningen for tangents, men der hvor jeg har skrevet spørgsmålstegn. der ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre. Min Idé er at det måske giver: -9x+18-7 Noget hjælp? (2,f(2)) y= f´(2)*(x-2)+f... -
USAs rolle i verden
Forumindlægskal skrive en opgave omkring USAs rolle i verden , og det redegørende spørgsmål lyder således: 1) Argumenter ud fra en realistisk teori imod nedenstående udsagn. ”Politikerne er meget interesseret i globale værdier. De vil ikke fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres na...
