Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19821 til 19840 af 70434
-
Nv-eksamen: Sten og grupperede data.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er midt i min NV-eksamen, jeg har trukket sten og grupperede data, men hvad helvede skal man enlig skrive om? Sten er et stort begreb, og skal man bare snakke overordenet om det. Nogen gode råd? Nogen der har en opgave liggende, om samme emne og hvor lang skal ens opg... -
fightergruppe..
ForumindlægHej, jeg er i gang med en psykologi B aflevering og pt er vores emne noget med gruppekulturer. Er der nogen, der kan komme med en helt klar definition på begrebet fightergruppe? Jeg har et nogenlunde billede af hvad de er for nogle, men jeg er ikke 100 % sikker.. Håber der er nogen, der kan hjælp... -
Alvidende fortæller
ForumindlægHej! Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået begrebet alvidende fortæller. Derfor spørger jeg jer, ved I om "Jeg kunne bare lade mig drive med strømmen, tænkte han, og binde en løkke af linen om den ene tå, så jeg vågnede…" er en alvidende fortæller? Man får jo Jeg-pers. tanker at vide? -
Hjælp til monotoniforhold.
ForumindlægHejsa jeg har brug for hjælp til monotoniforhold hvor man skal bevise en ting man kan ikke finde en side hvor det står om det. Håber nogen af jer som kan hjælpe mig med det. Man skal redegøre for begreberne monotoniforhold og ekstremaer for en funktion. Herunder skal man bevise sætningen: Hv... -
Import og eksport
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver samfundsfags opgave om økonomi. Jeg ved godt hvad de to begreber "import" og "eksport" er, men er der nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad import og eksport er? Det ville være kanon hvis i kunne svare hurtigt, da jeg afleverer fre... -
Diskussion i dk/eng haster
ForumindlægJeg skal skriver diskussionen til denne problemformulering: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet fantasy ønskes en analyse af J.K. Rowlings Harry Potter og Lene Kaaberbøls Skammeren med særligt henblik på at sammenligne konstruktionen af det fantastiske univers. Diskutèr &ndash... -
Kvantebetingelsen
ForumindlægKære Forum! Jeg har i min bog (OrbitBSTX) stødt på et begreb som jeg ikke helt forstår, kvantebetingelsen. Emnet vi har om er atomfysik. Er der nogen, der vil være venlig at forklare hvad det er, og hvilken betydning det har for absorptionsspektre? Jeg har vedhæftet et uddrag fra min bog, hvis ... -
basestyrkekonstant og syrestyrkekonstant
Forumindlæghej allesammen.. jeg har et lille problem som jeg sidder inde med, har spurgt alle mine venner og kigget i de kemi bøger jeg har, man kan simpelthen ikke finde noget svar.. hvad betyder basestyrkekonstant og syrestyrkekonstant. jeg skal redegøre for begreberne, men kan jo ikke hvis jeg ikke ved... -
Matematisk model - optimering?!
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med en større matematik opgave, og har et spørgsmål jeg simpelthen ikke kan greje - håber meget i kan hjælpe mig. Spørgsmålet lyder således: "Gør rede for opstillingen af en matematisk model, hvori begrebet optimering kan komme i anvendelse". Mvh Cathrine -
Nominel rente
ForumindlægJeg er lige nu i gang med at skrive min emneopgave om finansiel regning og er stødt på et problem. Opgaven lyder: "Forklar begrebet nominel rente." Problemet er bare, at jeg ikke ved, hvad det betyder. Jeg har prøvet at søge lidt rundt på nettet, men jeg finder mange forskellige svar,... -
Dansk litteratur.
Forumindlæghey gutter. har fået en lille opgave stillet med hensyn til dansk litteratur. jeg skal forklare hvad følgende begreber betyder: radikal liberalisme positivisme naturalisme jeg har fundet ud af de to sidste, men har lidt problemer med den første, altså radikal liberalisme. det kunne være der v... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej Nogen der kan forklare mig lidt uddybende hvordan dette spørgsmål skal besvares? Gør rede for hver af de fire størrelser, som kan indgå i regneforskriften for en lineær funktion. Illustrer! Derefter skal jeg forklare de matematiske begreber, som dukker op under besvarelsen. Jeg er kommet så... -
Naturvidenskabelig metode.
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig de grundlæggende begreber for hvad "det at arbejde med den naturvidenskabelig metode" er? Altså, jeg har bare fået at vide at de naturvidenskabelige metoder hovedsageligt beskæftiger sig med eksperimenter, matematik, idealisering og abstraktion. men je... -
Fysik spørgsmål
Forumindlæg8. Hvilke stjerner tror I lever længst? De tunge eller de lette? Hvorfor? 9. Hvorfor kan grundstoffer, som er tungere end jern, ikke dannes ved fusioner? Her skal man inddrage begrebet bindingsenergi pr. nukleon. 10. Hvordan dannes de grundstoffer, som er tungere end jern? Her skal man inddrage... -
Hjælp til samfundstyper
ForumindlægEr der nogle herinde som vil være så venlige at bruge et par minutter af deres tid på at hjælpe mig med 1 spørgsmål: Hvilke centrale ord og begreber kendetegner de tre samfundstyper: 1. Det traditionelle samfund 2. Det moderne samfund 3. Det senmoderne samfund Familie/ slægt Autoriteter Sa... -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne lige høre om jeg har forstået begrebet opløselighedsprodukt rigtigt. Opløselighedsprodukt er hvor meget der maksimalt kan opløses i en vandig opløsning. En umættet opløsning En mættet opløsning EN overmættet opløsning. Ligevægten i opløsningen er ikke afhæn... -
Billedkunst
ForumindlægJeg har desværre glemt mine notateret eller andet ste, så måske kan I hjælpe mig. Jeg leder efter alle de billedkunst udtryk/begreber i kan, såsom fotorealistisk, gradienter, abstrakt, etc. Hvis der er nogle, der kan nogle udtryk, gider du så ikke skrive dem her inkl. betydning? ;) Det vil jeg s... -
teoretikere om hustruvold
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive SRO. Jeg skal finde noget samfundsfagligt teori om hustruvold, hvilket jeg ikke rigtig kan. jeg skal redegøre for begrebet hustruvold ud fra et samfundsfagligt aspekt og har derfor brug for nogle teoretikeres syn på det. Er der nogle der kan hjælpe mig med noge... -
Salpetersyre HNO3 mod-ion?
ForumindlægJeg er ved at gennemlæse mine noter til eksamen og så er jeg stødt på begrebet mod-ion om HNO3, men hvad mens der egentlig med dette? Jeg ved at stegformlen er: O= N-OH O= Er der et klogt hoved der kan forklare det for mig. mvh hmba -
HJÆLP til produktidéer!!!!
ForumindlægHeej... Mangler virkelig idéer til hvilket produkt der passer bedst til mit emne " Teenagernes udvikling" Det mit underemne og mit overemne er forandring og konsekvens. Det handler om hvordan begrebet teenager har ændret sig og hvad kulturen har været gennem tiden:) Skal fremlæg...
