Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19821 til 19840 af 29671
-
Jura Kvote 2 Ålborg.
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg ville høre om der måske skulle være nogle der ved lidt om adgangskvotienten i kvote 2 for Jura på Ålborg uni i år :)? De oplyser det desværre ikke selv, men jeg kan se at den for Århus ligger på 7,4 (vejledende) så jeg håber den ligger på cirka sammen niveau i... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
identitets/ personlighedsdannelse Teorier
ForumindlægHej . jeg skal skrive SRP i samfundsfag og dansk om bogen Maus, hvor jeg herved vil fokusere på hovedpersonen, Vladek, hvor jeg gerne vil komme i dybden med hans personudvikling under krigen og sammenligne det med hvordan han er blevet efterkrigen (da man tydeligt kan mærke at de samfundsnorm... -
Muligheder indenfor "maglev tog" eller "teleportering"
ForumindlægJeg har to emner jeg går og overvejer. Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres tanker om emnerne. 1) Teleportering: Dette kunne være yderst spænde at skrive om i fysik. Problemet er hvad man skal koble det sammen med? Samfundsfag kan vel ikke rigtig bruges, da vi taler om noget fremtidsmæssig... -
SRP hjælp
ForumindlægHej med jer. Nu er jeg i fuld gang med SRP, og jeg har læst hele SRP-bogen hvilket har været en hjælp, men... Jeg har svært ved at tyde, hvilke samfundsfalige begreber, metoder og teorier jeg skal bruge, når jeg læser min problemformulering. Opgavetitlen er: Kvinders valgret i Danmark. Pr... -
Slaveri - engelsk/historie, engelsk/biologi ?
ForumindlægHeey folkens,.. Har overvejet at læse en del af en roman i engelsk som handler om en sort's "rejse" over atlanterhavet på et slaveskib. Historie-delen er jeg ikk så sikker på da engelsk allerede er humaniora og historie derfor skal være samfundsfagligt - begreber, modeller og teor... -
AT eksam om rejse og tvangsfjernelse af aboriginier - hjælp ville være dejligt!!!
ForumindlægHej. Vi er to 3.g'er som skal til at skrive eksams AT synopsis om at rejse, som i nok har hørt om? Vi har valgt emnet Tvangsfjernelse af aboriginiske børn igennem de sidste hundred år, i fagene engelsk og historie(samfundsfagligt). Vi har nogle spørgsmål som vi håber at nogle af jer kan hjælp... -
Kvindehandel POSTTRAUMATISK STRESSSYNDROM
ForumindlægJeg skriver om trafficking med fokus på kvindehandel og prostitution i min AT. Men jeg har lidt problemer med at finde problemstillinger der har fokus på psykologi. Da mit andet fag er samfundsfag må de ikke have nogen form for samfundsfagligt over sig :) Min lærer vil gerne at jeg arbejder lidt ... -
Erfaringer i forhold til SRP i his/samf
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3G og er derfor allerede temmelig stresset over SRP'en der ligger og lurer forude. Jeg har overvejet at skrive i samfundsfag (a) og historie (a), MEN jeg er meget i tvivl om hvorvidt mit emne er interessant og relevant nok. Jeg synes det kunne være ... -
Samf/Sproglig, International & Penge
ForumindlægJeg er i gang med at tage mig en HF og klarer det rimeligt godt. Gik til eksamen i samfundsfag sidste år og fik 12 med lethed, og regner med at kunne gøre det samme i de fleste andre sproglige/samfundsfaglige fag. Jeg er dog pænt dårlig til matematik og naturvidenskab; regner med at dumpe kemi ... -
Valgfag
ForumindlægJeg går i 2g sproglig og skal vælge mine valgfag for 3g inden for de næste par dage. Jeg har samfundsfag på A-niveau og skal altså vælge to valgfag for 3g. Skal jo vælge et sprog som bliver engelsk og derudover har jeg tænkt mig at vælge matematik på b (altså sprogligt højniveau). Egentlig er jeg... -
søger ideer til opgave om velfærdssystemet
Forumindlæghejsa folkensnu spørger jeg om hjælp igen, og det er den her gang om samfundsfag og velfærdssystemet.jeg skal skrive en eksamens opgave i samfundsfag, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal skrive. min lærer vil have vi skal tage udgangspunkt i et problem, men jeg kender ikke noget proble... -
Klage...
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Klagemuligheder.
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
AT: Fagenes område og metode!
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen på mandag, og har i den forbindelse et spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på. Når jeg i min metodegennemgang vil forsøge at give et svar på, om andre fag end de valgte (i dette tilfælde religion C og samfundsfag A) med fordel kunne anvendes i s... -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Krav for oprykning til 2.g
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 1.g og har lige fået mine årskaraktere hvor jeg havde et gennemsnit på 6,6 Jeg vil høre om det er det samlede gennemsnit af alle fagene hvor jeg jo som sagt har fået 6,6 i gennemsnit eller om det kun er årskarakterene for de fag jeg skal op i til årsprøver (mun... -
Sociologi bachelor
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer at søge ind på sociologi studiet i Aalborg til næste år. Grunden til at jeg gerne vil læse sociologi, er netop fordi jeg synes det er sindsygt spændne at undersøge individet i forhold til diverse problemstillinger i samfundet. Jeg havde samfundsfag på A niveau på gym, og s... -
Kan man det?? Hjælp!
ForumindlægHejsa.. Jeg er lige startet i gymnasiet efter sommerferien. Det går egentlig helt fint, lige bortset fra at jeg har fortrudt min studieretning. I øjeblikket ser min studieretning sådan ud: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B Jeg valgte den i sin tid, fordi jeg ikke anede hvad jeg ville ... -
Sparringspartnere til Selvstudie i HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg skal igang med selvstudie i HF enkeltfag. I den forbindelse mangler jeg sparringspartnere i samme situation og/eller en mentor, som har lyst til at give mig et lods i R og en hjælpenede hånd, når studiet er ved at tage live af mig. Måske privatlærer i matematik. Da jeg har en mel...
