Studievalg og videregående studie

Sociologi bachelor

25. september 2016 af fashdashda (Slettet)

Hej alle. Jeg overvejer at søge ind på sociologi studiet i Aalborg til næste år. Grunden til at jeg gerne vil læse sociologi, er netop fordi jeg synes det er sindsygt spændne at undersøge individet i forhold til diverse problemstillinger i samfundet. Jeg havde samfundsfag på A niveau på gym, og selve sociologi-delen tiltalte mig rigtigt meget, og derfor tænker jeg at det er relevant for mig at læse videre på dette. Er der evt. nogle herinde der har erfaringer indefor uddannelsen? Jeg tænker i forhold til selve studiet men også om der er jobmuligheder i fremtiden evt. relevante studiejobs der kan pynte på CV'et. Jeg hører ofte at samfundsfaglige/videnskabelige studier oftest uddanner med høj ledighed, men jeg vil gerne læse noget som interesserer mig, men er kritisk overfor hvis det er svært at kunne finde beskæftigelse efter uddannelsen, fordi det netop er en meget flyvsk uddannelse der indebærer en del kompentencer på mange områder.

Jeg håber I kan hjælpe mig på vej og deler jeres erfaringer :) 


Svar #1
26. september 2016 af fashdashda (Slettet)

Ingen??


Skriv et svar til: Sociologi bachelor

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.