Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Erfaringer i forhold til SRP i his/samf

06. september 2015 af FrederikkeEN (Slettet)

Hej alle,

Jeg går i 3G og er derfor allerede temmelig stresset over SRP'en der ligger og lurer forude.                        Jeg har overvejet at skrive i samfundsfag (a) og historie (a), MEN jeg er meget i tvivl om hvorvidt mit emne er interessant og relevant nok. Jeg synes det kunne være sindssygt spændende, at undersøge hvordan det kan være, at vi i dag er så meget mere kritiske over for flygtninge der kommer til Danmark kontra flygtninge der kom til Danmark i forbindelse med krigen i ex-jugoslavien. Med udgangspunkt i dette vil jeg finde nogle historiskekilder der skildrer forskelle, samt ligheder. I forhold til det samfundsfagligeaspekt skal jeg inddrage en eller flere samfundsfagelige teorier, som underbygger min historiskeanalyse. I forbindelse med det tænker jeg, at det kunne være relevant at se på vores økonomiske situation i dag kontra dengang, men derudover er jeg rimelig lost, SÅ hvis nogle har skrevet noget ligende eller i det hele taget bare har nogle brugbare kommentarer, så er I meget velkomene til at smide en kommentar.

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Hvis du ikke er sikker på, om det er interessant nok. Så må du jo læse lidt op på det 

Brugbart svar (1)

Svar #2
14. september 2015 af Superstjernen (Slettet)

Hej

Jeg skrev SRP med samme fagkombination, dog om DF's fremgang.

Hvis du har eventuelle spørgsmål, så skriv gerne :) 

Skriv et svar til: Erfaringer i forhold til SRP i his/samf

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.