Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19821 til 19840 af 104934
-
Relative pronominer
ForumindlægHej er da nogen da kan hjælpe mig med at lave 10 sætninger hvor da optræder et relativt pronom som skal være i forskeliige køn (maskulinum, femininum, neutrum), tal (ental / flertal) og kasus (nominativ, akkusativ, genitiv eller dativ). På forhånd Tak ;) -
Hvordan siger man: "I journalistens lejlighed"?
ForumindlægHvordan siger man: "I journalistens lejlighed"? Hvorfor er du grammatisk nået frem til det resultat? -
Oversættelse
ForumindlægHej! Er der nogle der vil rette denne oversætelse: Jeg håber, at du får en god dag Ich hoffe, dass du bekommst einen gute Tag -
To sætninger
ForumindlægKan nogen forklare hvad disse sætninger egentlig betyder: 1. Ich befürchtete das der neu Flaschenpfandautomat in meinem Supermarkt werde in den Wochen des Wahlkampfs außer Betrieb gesetzt und durch die manuelle Einsatzkraft von Altkanzler Kohl ersetzt. Frygter han er den forhenværende kansler v... -
grammatik
Forumindlæg2 sætninger: En bedre vogn finder De ingen steder, sagde sælgeren med det mest overbevisende smil Einen bessereb Wagen finden sie nirgendwo, sagt der Verkäufer mit den überzeugendste Lächeln. Den mest attraktive her er bestemt min søster. Das attraktivste Mädschen hier ist bestimmt meine Schwes... -
Henførende pronomener
ForumindlægHej SP er der nogle, som kan forklare mig hvordan man oversætter denne sætning? især med henblik på at oversætte det henførende pronomen. Hvordan finder man ud af om som skal være der, die eller die? i 1812 kom den første udgave af brødrene Grimms eventyrsamling, som alle børn og voksne kender.... -
Engelsk Grammatisk forklaring
ForumindlægEr forklaringen på at det skal hedde "did you really think that..." i stedet for "did you really thought that..." bare at det er en verbalfrase fejl -
Studenter i verdensklasse
ForumindlægJeg skal skrive et essay der omhandler de kompetencer danske elever skal have for at kunne karakteriseres som studenter i verdensklasse. Forslagene må godt lægge op til radikale ændringer af det skolesystem vi kender i dag (dog uden at blive sience fiction). Hvis du brænder inde med nogle g... -
3 linier hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående skal læses højt op i klassen, det vil være en stor hjælp hvis I læste den igennem og hjalp mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Meine schwester ist 20 jahre alt. Sie ist Medizin studieren und arbeitet in die Apotheke. Sie helfe(t) mir wenn ich brauche hilfe, und... -
Et lille gennem tjek
Forumindlæghej er der ikke en der lige gider tjekke det her i gennem? bare så det passer nogenlunde. eller give mig et par råd om hvad der kan blive bedre Der Brüder Grimm herausgab in 1812 einer Märchensammlung, die alle Kindern kennen. Sie besteht aus Volksmärchens, das sie hatten gehört. Wer kennt nic... -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej "Das Petras Freundinnen müssen arbeiten hat zu Folge.." Er denne sætning korrekt? Eller skal de infinitte verber til sidst i sætningen? -
Litteraturv
ForumindlægHvis man skriver fornavn først og bagefter efternavn i en litteraturliste vil der ske noget? Vil man stadigvæk kunne finde bogen som man har brugt? -
Lola rennt - sætning
ForumindlægHej! Skriver i skrivende stund en stil om filmen "Lola rennt." Er næsten færdig, men der er én sætning, som driller mig. Har prøvet at omskrive den til noget lettere, men det blev bare ikk en lettere sætning: Jeg har valgt, at jeg gerne vil skrive om temaet fra bettinas gruppe. Ich h... -
Renæissancen og reformationen
ForumindlægHej, Sidder og er ved at læse op på historie. Det her er nok et dumt spørgsmål og mange vil ryste på hovederne, men er renæissancen og reformationen det samme? Lidt svært at skille ad.. Vil meget gerne have hjælp!:) -
Inflation
ForumindlægEfter 1. Verdenskrig var der en voldsom inflation i Tyskland, hvilket skyltes at der blev trykket flere penge for at betale krigserstatningerne. Men hvorfor var det egentlig, at den øgede trykning af penge førte til denne voldsomme inflation? -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo... -
sygeeksamen 2009
ForumindlægHej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas -
D-day
ForumindlægHej . Jeg vil gerne vide hvad D-day var under 2. Verdenskrig? skal vide hvad det betyder og hvad der skete den dag. -
Job i udlandet
ForumindlægHej.. Om et år, når jeg har afsluttet 3.g. vil jeg gerne have et job i udlandet. Jeg tænker lidt på Frankrig eller Spanien, men er åben for stort set alt.. :) Nogle der har erfaring med det? Kender nogle sider hvor jeg kan finde noget information? Om sted at bo, job osv? Håber.. :)
