Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19841 til 19860 af 22746
-
Srp opgaveformulering.
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og skal skrive SRP projekt, her om små 2uger fra 15 - 19dec (jeps på htx har man kun 5dage)... Anyways, jeg ville såmænd høre hvordan en "typisk" opgaveformulering er udformet, jeg er helt klar over at der er forskel fra projekt til projekt, alt efter de samtaler m... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Kosmologi HJÆLP
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til prøve i fysik i over morgen og har svært ved dette spørgsmål: 1. Beskriv i korte træk Mælkevejen og andre galakser. 2. Forklar hvordan man kan måle deres hastigheder og afstande 3. Gør rede for hvilke observationer, der viser at Universet udvider sig 4. Hvad er Big B... -
Privatlærer i Aarhus søges til fysikeksamen
ForumindlægHejsa! Jeg står i den situation at jeg har trukket fysik til eksamen her i uge 24. Jeg leder derfor efter en, som kan hjælpe med at forberede mine præsentationer på mine eksamens spørgsmål. Jeg tænker 2 gange af et par timer. Mine spørgsmål omhandler energi, kosmologi, verdensbilledet, astronomi... -
Hjælp til densitet.
ForumindlægHej alle der er vilde til fysik ;) Vi sidder og skriver ministudie om luftballoner og en af vores problemstillinger lyder: "Hvor meget skal man varme den alm. atmosnæriske luft op, før den har den sammen densitet som helium" Heliums densitet er, ved 20c grader = 0,1785 g/l Luftens densi... -
Beregning af kulstof-14 atomer i levende væv??
ForumindlægHej alle Jeg har en fysik opgave jeg er kørt helt fast i : a) Beregn antallet af 14-C atomer i 1g kulstof fra levende væv. b) Beregn henfaldskonstanten for beta-minus henfald af 14-C? c) En prøv epå 1 g kulstof af biologisk materiale fra udgravning af en boplads benyttes til at tidsbestemme bopl... -
Teorier i dansk - Emne: flyvemaskinen
ForumindlægHej, Jeg er virkelig i tvivl med hensyn til teorier i dansk faget. Jeg skriver i dansk og fysik om flyvemaskinen og drømmen bag. I dansk har jeg læst to tekster. Jeg tror, at jeg har styr på metoderne, hvor jeg fortæller hvordan jeg har brugt den hermeneutiske cirkel, den nykritiske metode og His... -
Dårlige problemstillinger?
ForumindlægJeg har iforbindelse mede mit emne i AT valgt at arbejde med bilen (benzinmototren) og dermed faget fysik. Mit spørgsmål er så om disse problemstillinger er relevante/grundige/gode nok?: 1. Hvad forstås ved en Otto-kredsproces og hvorfor er den af særlig betydning? 2. Hvilken betydning har bilens... -
Beta- og Beta+ (Hjælp)
ForumindlægHej, jeg er igang med en naturfagprøve i 9 klasse. Og jeg har et spørgsmål vedrørende fysik. Jeg har om stråler, og jeg er igang med at skrive om hvad de forskellige strålingstyper kan. Så fx skriver jeg: Alfa partikler er heliumkerner med 2 protoner og 2 neotroner, som har “fundet sammen&... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Hughes
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skr... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Mekanik-spørgsmål, hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik opgave, der lyder: En vinduespudser står på en stige og taber en tom spand. Spandens masse er 850 g. Vi ser bort fra luftmodstand på spanden. 1. Bestem størrelsen op den resulterende kræft på spanden under faldet. 2. Hvor langt bevæger spanden sig i løbet... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
joules forsøg???
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lavet et forsøg med en dyppekoger, hvor jeg skulle varme vandet op med både en serieforbindelse, brug af kun én resistor og en parallelforbindelse.. Jeg har fået tegnet mine resultater ind i et diagram og skal nu tegne en regressionslinje ind, for at se om der er t... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
AT 2010 - Røntgenstråling
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står og skal fremlægge AT imorgen. Og skriver om røntgenstråling. I fagene fysik og historie Jeg har selvfølgelig afleveret min synopsis osv. og er nu igang med at lægge sidste hånd på talepapiret.. Jeg vil sådan set bare høre om andre har skrevet om samme emne, og om je... -
Forsøg til baser
ForumindlægHej studieportalens brugere! :D Her i næste uge skal jeg op i fysik/kemi, og jeg er i gang med at skrive dispositioner til alle mine emner nu her, nogen af jer der har en idé til, hvad jeg ellers kan lave af forsøg til "baser" udover at fremstille en base og neutralisere en base? I vil... -
HJÆLP! Alfa -, beta og gammahenfald?
ForumindlægJeg sidder og skal til mundtlig fysik i morgen! jeg vil bare vide om jeg har forstået det med henfald rigtig, når et radioaktivt stof henfalder og udsender en alfapartikel minuser man bare de to tal, altså f. eks 238 over 92 U - 4 over 2 He = 234 over 90 Th. så meget har jeg forstået! men når d...
