Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 19841 til 19860 af 130298
-
Ideer til valg af emne til eksamen
ForumindlægEr der nogen der har ideer til emner inden for overemnet tyskland? I klassen har vi mest af alt læst tekster som omhandler tiden efter muren, og det er fs10 prøven jeg skal op i :-) I min egen korte brainstorm har jeg fået skrevet dette: Noget med Tyskland nu, eller perioden efter anden ver... -
Spansk eksamen skr.
ForumindlægHeej :) var oppe i spansk skr. i dag og er lidt spændt på hvordan det er gået. Så derfor vil jeg gerne høre, hvordan I men er det er gået med min spansk skr. er klar til både negative og positive meninger om min spanske opgave. emnet handlede om børn der bor i lossepladser i Guatemala. ... -
Hjælp!!!! Eksamens spørgsmål...Aldehyder og ketoner
ForumindlægVis, hvordan man kan undersøge, om stoffer er aldehyder eller ketoner.?? help please?? -
tysk eksamen spørgsmål
ForumindlægHvilket årstal er historien "Die Geige" af Renate Finckh skrevet i? -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg ville hører de erfarne hoveder herinde, hvordan man skal gå til angreb på den tekst man trækker i mundtlig engelsk A STX. Vi har 1 times forberedelse, og jeg har øvet en del på pensum. så umiddelbart vil jeg: Kigge på fortæller-type og karakterisere hvad det "gør" ... -
Eksamen i historie STX
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende: Skal man til historieeksamen stille problemstillinger op, som KUN kan besvares ud fra de kilder man har trukket? Eller skal man stille problemstillinger op, som kan besvares ud fra ens egen baggrundsviden? -
Eksamen (Jordens Alder)
ForumindlægJeg har en række spørgsmål som jeg gerne vil have svar på: De handler alle sammen om jordens alder (specielt Buffon og Kelvins teorier) ------------- "Det er en fornuftig antagelse at afkølingstiden af en kugle er proportional med radius af kuglen." - Hvorfor? ------------- "Hv... -
Markedskommunikation eksamen Mundtl.
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis har været oppe i mundtlig markedskommunikation og kan give mig nogle råd, er ved at læse bogen igen meeen det er sgu noget tørt så tror ikke det hænger særlig godt ved... så råd og vink tages i mod med kys hånd -
Mundtligt eksamen Biologi C
ForumindlægVi har fået et stort kompendium med opgaver som vi skulle forberede os til, men der er lige tre jeg ikke ved hvordan jeg skal besvare. Kunne være dejligt hvis nogle kunne hjælpe :) takker. 1. Du skal redegøre for celleorganellers forekomst. 2. Diskuter forskelle og ligheder mellem DNA’et ... -
Eksamens Spørgsmål,, HJÆLPPPPP
ForumindlægHej Jeg har fået eksamensspørgsmål og jeg har svært at forstå. DET ER : gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable. Jeg kan godt gør rede for ligefrem proportionalitet men JEG KAN IKKE FOR STÅ <<< OG FOR LINEÆR SAMMENHÆNG MELLEM TO VARIA... -
Hjælp til svære eksamens opgaver
ForumindlægHej opgavene lyder som følgende: Funktion f har forskrifen f(x)=2x-3 løs ligning f(x)= f^-1(x) Funktionerne f og g har forskrifterne f(x)= x^2+4x+3, x < 0 0,5x+3, x > eller ligmed 0 g(x)= 2x+3 x tilhører R Gør rede for at grafen for g har to punkter fælles med grafen for f. Er det så ... -
Eksamen i historie A
ForumindlægHvad er chancen for, at man kommer op i historie A på STX? Forhåbentlig stor? :') Der er f.eks. stor chance for, at man kommer op i de skriftlige eksaminer, fordi de er billigere og sådan noget vidst ... Så derfor tænkte jeg, at der måske er nogen, der ved, om det er et fag, mange kommer op ... -
Eksamen Spansk skr.
Forumindlæghej jeg tænkte på om overhovedet er mulighed for at øve på spansk skriftlig?? Tak -
Desperat hjælp til mundtligt spg. eksame
ForumindlægHej venner har fået dette spørgsmål (se billede), og er lidt forvirret over det nogle der kan hjælpe, tænker om der er andet man kan vise udover det de siger for skal gerne op og runde de 15 minutter :) -
Bio c eksamen
Forumindlæggår det ud på koble tingende sammen da jeg tænker at hvis man f.eks. trak celler så kunne fortælle om eurkayoy og proka, derefter gå til arvemasse---> protein syntese---> mRNA ----> HIV ... eller skal man holde til sit ermne -
Solsystemet - Fysik eksamen imorgen!!
ForumindlægHej. Jeg har det problem, at jeg i morgen skal op til fysikeksamen på c-niveau, og jeg har trukket enmet solsystemet. Herunder skal jeg blandt andet gøre rede for et forsøg vi tidligere på året har lavet med et asteroidenedslag i en sandkasse. Mit problem er, at jeg overhovedet ikke forstår forsø... -
dansk A Eksamen HF !!!
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. mange tak på forhånd. -
dansk Eksamen A
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. -
AT-eksamens teori?
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med at danne overblik over min AT-fremlæggelse med emnet "Årsager til stofmisbrug" og fagene Samfundsfag A og Psykologi C. I min synopsis har jeg redegjort for Bourdieus teori om social ulighed i samfundsfag og i psykologi behaveourism og personlighedspsyko... -
DNA og RNA - eksamen
ForumindlægJeg har vikelig brug for hjælp: Proteinsyntesen 1. Hvilke forskelle og ligheder er der mellem DNA og RNA. 2. Hvordan danner cellen et ønsket protein? 3. Diskuter, med baggrund i filmen, det røde guld, hvad vores kendskab til og mekanismen bag proteinsyntesen kan bruges til. Jeg ved det...
