Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19881 til 19900 af 23690
-
Filosofi: Hjælp til Lone Pal tekst.
ForumindlægJeg er ved at repetere til filosofieksamen, hvor vi har opgivet en tekst af Lone Pal: "Magt - viden - seksualitet - en stærk alliance". Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Jeg forstår kun ca. den første halvdel af teksten, der omhandler opfattelsen af incestforholdet g... -
Optisk gitter
ForumindlægHej Hvad kan et optisk gitter konkret bruges til? At det kan sprede lys i dets farvebestanddele må vel kunne anvendes teknologisk på en eller anden måde. Jeg har læst nogle meget overfladiske beskrivelser, som ikke giver mig nogen som helst fornemmelse af, hvad der sker fysisk, bl.a. at et op... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
Romatikken i dag og Oehlenschläger
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med en analyse af et digt fra romantikken fra 1805, hvor jeg bl.a. skal svare på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an, så håber nogle vil hjælpe -eller - har en opgave liggende om det!!!!???? Spørgsmålene: - redegørelse for, hvorfor romant... -
SSO i musik!
ForumindlægHey!Ja, jeg aner ikke rigtig i hvilket fag jeg egentlig vil skrive SSO, så har bare tænkt mig at skrive i musik. MEN...Bliver næsten alle de emner man nu kan skrive om i musik ikke mest til såkaldte 'emnearbejder' i stedet for reelle skriftlige fremstillinger!? Og er der nogle emner, der ... -
Sætningsanalyse ??
ForumindlægHej alle Hvordan analyserer jeg disse sætninger korrekt? "Jeg vil ikke opereres af min slagter" "Da hun ser John i sit hvide tøj komme ind i rummet, bliver det for meget for hende" Jeg er godt klar over subjekterne og verbalerne i sætningerne, men "opereres af min sl... -
Ekspansiv finanspolitik
ForumindlægJeg sidder og skriver en samf aflevering, hvor jeg skal analysere hvilken økonomisk politik, der kommer til udtryk gennem skattereformen. Jeg er kommet frem til ekspansiv finanspolitik. Men kan man føre det sammen med finanskrisen, eller er det to vidt forskellige emner? De artikler jeg skal s... -
Inflation? Hjælp til at knække koden!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering til i morgen, men kan simpelthen ikke komme videre. Opgaven handler om Kina og den økonomiske krise, hvor jeg blandt andet skal analysere nogle indikatorer for Kinas økonomi. Meget tyder på, at Kina benyttede sig af ekspansiv finanspolitik igennem krisen, efte... -
Arbejdsløshed
ForumindlægHej. det ville være lækkert, hvis nogle lige gad give mig nogle stikord... eller noget... syntes det er nogle mærkelige spørgsmål!... Kunne være rigtig lækkert!A) Der ønskes en redegørelse for de væsentlige årsager til arbejdsløshed i Danmark.B) Der ønskes en analyse af, hvorledes øget efterspørg... -
Sandy And Her Beautiful Sisters
ForumindlægKender I novellen "Sandy And Her Beautiful Sisters"? Hvis ja, så giv mig en eller anden god vinkel til analysen og fortolkningen. Det er sompelthen den lammeste tekst nogensinde, derfor sidder jeg virkelig fast- jeg kan simpelthen ikke komme længere.PS. Hvis én derude skulle have en hel... -
kan dette være et TEMA?
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at analysere et uddrag fra Andre Aggasis autobiography "open". uddraget handler bla. om relationer mellem generationerne, og mit spørgsmål er om man kan sige at det er et tema? Jeg har skrevet: "the extract is build up open several different scenes from ... -
Islam forståelse
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Muhammed og hans forkyndelse i tekster fra Koranen: Åbenbaringen: Sura 53, linie 1-19 Er det korrek forstået hvis denne handler om at Gud har talt til Muhammed oppe på et bjerg hvorefter han bringer ordet videre. Hvad kunne disse betyde? 1)Så ... -
engelsk stil
ForumindlægJeg har en engelsk stil for til i morgen, som vist må siges at være den værste jeg hidtil har skrevet. Det er en analyse af "Our Nicky's heart" HN-eksamenshæfte.Kunne være super hvis der var nogle der gad at rette den igennem. Det behøver ikke at gøres i aften eftersom jeg regner me... -
Sproglige billeder i dansk??
ForumindlægHej er jeg helt forkert på den med følgende ord? Jeg skal analysere liljen og dugdråben: sproglige billeder som benyttes er eks.: Besjæling i strofe 1: Solens afskedssmil hvilket er en besjæling Igen i strofe 3: Med skyerne kun gaar min vej. Symboler: Strofe 1: Engles længsel - sy... -
Gensplejsning + Etik?
ForumindlægJeg skal til at lave AT-opgave, hvor jeg vil bruge biologi og religion til at belyse emnet gensplejsning. Jeg har tænkt på at bruge etikken til at undersøge om det er etisk korrekt eller ukorrekt ud fra skabelsesberetningen som siger at Gud har skabt mennesket som det skal være. Men jeg er lidt p... -
Hjælp - erlkönig
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer der har læst og analyseret det tyske digt "der Erlkönig?" Jeg skal nemlig skrive en aflevering om selve stemningen i digtet. Så jeg tænkte på om der var nogle af jer der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg kan skrive om. Jeg skal kom... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHejsa. :-) Jeg sidder med en dansk aflevering der omhandler et essay, som Ludvig Holberg har skrevet. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvem Ludvig Holbergs målgruppe er i forhold til hans tekster. Essayet hedder: "Omvend ikke ved tvang, men ved kloge ord". Hvis nogen brænder inde med ... -
SSO
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad der menes med at indledningen skal skrives ud fra følgende definition? Har aldrig lært det på den måde tidligere. Indledning med opgaveformulering, begrundelse for emne og litteraturvalg og præsentation af metode. Redegørelse for dit henvisningssystem: sammenhæ... -
USA, Kina osv. Kyoto aftalen
ForumindlægHej derude . Jeg sidder midt i min DIO opgave hvor jeg skrive om Global opvarmning. Jeg skal til at analysere hvordan de støre lande som USA og Kina forholder sig til kyoto aftalen, men synes det er svært at finde nogle specifike artikler eller andet hvor man kan læse sig til hvorfor USA f... -
how do i say? ;)
ForumindlægHej..jeg er igang med engelsk analyse hvor jeg skal henvise til steder i teksten..jeg ved bare ikke rigtigt hvordan man siger det på engelsk..og hvordan man i det hele taget skal skrive det..mit eget bud:"Se side 12, linje 13"check page 14, line 13"Se side 12, afsnit 2, linje 4&quo...
