Søgning på: srp matematik biologi. Resultater: 19901 til 19920 af 45311
-
Lyder min klumme okay?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en klumme, hvor jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt den faktisk følger kravene. Her er et uddrag fra den. Tak på forhånd. Der er nogle dage, hvor bare ikke føler man er god nok. Hvor alt bare går dårligt, og man ved ikke om man er god nok. Du kender nok til begrebet ... -
Andengradsligninger
ForumindlægHey. Har brug for lidt hjælp til det her matematik /: som jeg ikke forstår så godt! 1. Hvordan kan man vise, at 1 er løsningen til andengradsligningen: 2x²-5x+3=0 Hvilken af de her tal -1,0,1,2 og 3 er løsningen til : 2x² -10x+12=0 og hvordan finder man ud af det? Hvordan kan man lø... -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
differentialregning - begynder
Forumindlæghej alle, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her inde... jeg sidder og læser til eksamen i matematik og her skal vi bland andet op i differentialregning, men vi har ikke lært noget om det i skolen, ret surt. håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forstå det, virkelig simpelt, kunne godt tænke ... -
Hvad kan man med en Sammensat Funtion?
ForumindlægHar fået til opgave at skulle fremlægge om sammensatte funtioner i matematik i min klasse.Har fået læst en amsse om dem og om hvordan man alver dem, vha. 2 funtioner.Det kan jeg godt forstå hvordan man gør, mit problem ligger bare i at jeg ikke kan se hvad man kan bruge dem til og jeg kan ikke få... -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej jeg er lige ved at lære en masse matematik efter 3 års pause og nu er der lige en ligning jeg ikke forstår som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til. Hvordan løser man x^2/-9 = -4 skal man ikke gange med - 9 på begge sider så man får x^2 = 13 (fordi - 9*-4 = +13??) Men så synes jeg i... -
Er min beskrivelse korrekt? (Differentialregning)
ForumindlægHej Jeg har fundet flg. beskrivelse af differentialregning på nettet: "Differentialregning er i matematikken en metode til at bestemme hældningen på en graf, i et udvalgt punkt." Men er denne beskrivelse korrekt? Er det ikke nærmere en metode til at bestemme hældningen i en tangent t... -
Beregning af indextal?
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til en opgave jeg har fået for i matematik. Det drejer sig om indextal, som jeg håber at få svar tilbage på :) Opgaven lyder: Årstal. 1982 1983 1984 1985 1986 ... -
cirkler
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at skrive rapport for matematik om cirkler. men jer er så dum at jeg bare ikke ved hvordan jeg skal starte, da jeg virkelig ikke ved hvordan... hvis der er nogen derude der kan hjælpe mig på vej, ville jeg blive meget glad. spørgsmålet for rapporte... -
Mangler udfordring
ForumindlægJeg er 13 år og går i syvende klasse. jeg er en del foran i matematikken, især vis det gælder ligninger. Jeg søger nogle som kunne give nogle svære ligninger. jeg har arbejdet med (to ligninger med to ubekendte). vis i skulle få løst må i meget gerne sende mig nogen. det må godt være 9. og 10. kl... -
Bevægelse i gravitationsfelt
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SSO i matematik og fysik og har lige fået min problemformulering udleveret. Den lyder: "Bevægelse i grvitationsfelt Du skal selv disponere opgaven, men besvarelsen skal indeholde følgende elementer: - En teoretisk gennemgang af differentialkvotienten. - Beskri... -
Inflation (samfundsfag)
ForumindlægHar en aflevering hvor fagene matematik, og samfundsfag er inddraget. Opgaven lyder på at jeg skal beregne: 1) Beregne stigningen i BNP i faste og årets priser: 2) Beregn inflationen (prisstigningen) fra 1995 til 2004: Følgende tabel er den jeg skal udregne opgave efter. År: ... -
STUDENT NU!
Forumindlægtak til alle der har hjulpet mig herinde de sidste par uger især. takket være jer fik jeg 10 i mdt. matematik i dag til min studentereksamen og er nu student! nu kan jeg ikke huske alle jeres navne, men - nejtilsvampe - mathon - andersen - secc - jerslev - ramme2 - duffy - peter lind - dulugte... -
Afgangsprøver
ForumindlægHej Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det. Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk. Og hvad nu hvis nogle a... -
Kemi og bio - hjælp!
ForumindlægHej kemikere og biologer, og hem der ellers kan finde ud af at hjælpe med dette spørgsmål.. Jeg sidder og skriver SSO, skal aflevere i morgén kl. 13.Jeg er bare stødt på noget i min opgave, som nok gerne skal forklares lidt bedre end jeg har gjort.. Min opgave handler om en genetisk betinget immu... -
Det haster maget...!
ForumindlægHejsa alle sammen.Er i gang med at øve til terminsprøve og kan ikke helt svare på nogle af spm. i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-1.pdfNB forløbig den første opgave (grønne anlæg...).Her er min forløbig besvarelse:Opgave Aa:Nitrifikation, denitrifikation ... -
sexologi
Forumindlæghej . er der nogen der kender bogen "biologibogen". vi skal op i sexologi i den bog på torsdag, men jeg forstår ikke helt kvinders menstruationscyklus. jeg har fået fortalt at det er vigtigt at kunne den. altså hvornår LH og FSH skifterr og hvordan de laver negativ og positiv feedback. ... -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
Nitrogen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare nitrogens kredløb? Tak på forhånd :) -
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det?
