Dansk

Lyder min klumme okay?

07. september 2019 af Officiel - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg er i gang med en klumme, hvor jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt den faktisk følger kravene. Her er et uddrag fra den. Tak på forhånd.

 

Der er nogle dage, hvor bare ikke føler man er god nok. Hvor alt bare går dårligt, og man ved ikke om man er god nok. Du kender nok til begrebet perfektion:

Folk kræver dag ind og dag ud, at man skal, og jeg siger det igen, skal have gode karakterer i skolen. Man skal klare sig godt, både socialt, men også fysisk. Hvis man ikke gør det, kan man nærmest se folks ansigtsudtryk antyde, at man “falder bagud”. 

Ikke at jeg er langt bedre, for jeg er, da selv til tider meget perfektionistisk. Jeg sidder nogle gange op til flere timer derhjemme, og gør en opgave klar, som jeg i øvrigt allerede ved er færdig. De fleste, inklusiv mig selv, forventer jo at ens hårde arbejde giver pote, og man kan i enden af dagen give sig selv et anerkendende klap på skulderen over det gode arbejde, som man har gjort. Men som jeg selv har oplevet nogle gange, sker det ikke altid. Det giver ikke pote, og man fanger sig selv i at tænke: Er jeg bare ikke god nok? Derefter kan jeg sidde i flere timer derhjemme efter konklusionen, og være fuldstændig usikker mig sig selv. Jeg havde her den anden dag, en test i biologi, der ikke gik nordpå som forventet. Tværtimod. Den gik faktisk ad helvedes til. For det jeg havde håbet på og til dels forventet, skete jo selvfølgelig ikke. Og, da jeg kommenterede på, hvor utilfreds jeg var med mig selv, fik jeg automatpilotsvaret/pædagogsvaret: “Du klarede det, da meget godt”. Det er en af de kommentarer, der kan få én til at grine.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2019 af Stygotius

Der er nogle dage, hvor man bare ikke føler man er god nok(. H), hvor alt bare går dårligt, og man ikke ved (ikke) om man er god nok. Du (-hvem er "du" ??) kender nok til begrebet perfektion:

Folk kræver dag ind og dag ud, at man skal, og jeg siger det igen, skal have gode karakterer i skolen. Man skal klare sig godt, både socialt, (men også) og fysisk. Hvis man ikke gør det, kan man nærmest se folks ansigtsudtryk antyde, at man “falder bagud” (Hvorfor anførselstegnene ?)

Ikke at jeg er langt bedre???, for jeg er, da selv til tider meget perfektionistisk. Jeg sidder nogle gange op til flere timer derhjemme, og gør en opgave klar, som jeg i øvrigt allerede ved er færdig. De fleste, inklusive mig selv, forventer jo at ens hårde arbejde giver pote, og at man (kan) i enden af dagen kan give sig selv et anerkendende klap på skulderen over det gode arbejde, som man har gjort. (Men s)Som jeg selv har oplevet nogle gange, sker det dog ikke altid. Det giver ikke pote, og man (fanger) tager sig selv i at tænke: Er jeg bare ikke god nok? Derefter kan jeg sidde i flere timer derhjemme efter konklusionen, og være fuldstændig usikker mig (sig) selv. Jeg havde her den anden dag, en test i biologi, der ikke gik nordpå??? som forventet. Tværtimod. Den gik faktisk ad helvede(s) til. (For d)Det jeg havde håbet på og til dels forventet, skete jo selvfølgelig ikke. Og, da jeg (kommenterede på) sagde/skrev/nævnte, hvor utilfreds jeg var med mig selv, fik jeg automatpilotsvaret/pædagogsvaret: “Du klarede det, da meget godt”. Det er en af de kommentarer, der kan få én til at grine.

Tja, her kan man se  hvordan det går når man har vænnet sig til dette SMS-sprog og til ikke at lave ordentlige sætninger.


Skriv et svar til: Lyder min klumme okay?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.