Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19921 til 19940 af 153151
-
Fortalt, fortællertid og retrospektiv fortæller
ForumindlægHvis en novelle har en kort fortalt tid, men en lang fortællertid, er der så tale om en retrospektiv fortæller?? -
God nok problemformulering?
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Magtens billede" med henblik på kongelig iscenesættelse af magt hvor jeg vil kigge på hvordan... -
afstemning af reaktionsligning
ForumindlægSidder her en dejlig lørdag og bøvler med en gang kemi. Skal afstemme følgende reaktion C6H5CH2OH+MnO4- --> C6H5COOH+MnO2Kan det så passe at MnO4- har oxidationstallet 7, og MnO2 har oxidationstallet 0? Og hvordan kommer jeg videre. Ved ikke lige hvor jeg skal tage fat på C6H5CH2OH og C6H5... -
dem der skriver SRP
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan føler i på nuværende tidspunkt at det går? Er jeg den eneste der er ved og blive lidt halv stresset. -
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
At klage eller at klage ikke?
ForumindlægHej alle!Det er nu sådan at vi lige har fået udleveret vores skriftlige karakterer og jeg er en smule misfornøjet. Jeg har fået mig et 7 tal i skriftlig dansk og har nu et forskel på 3 karakterer imellem års- og eksamenskarakteren. Jeg er ikke så glad for at brokke mig, men kan ikke rigtigt tro a... -
komplekse tal & andengradsligning
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til disse opgave: Løs følgende andengradsligninger inden for komplekse tal: z^2=5+12i og z^2= e^(ln16 pi i) og 2iz^2-(5-i)z-17-7i=0 -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
Vektorregning
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? -
HJÆLP!!
Forumindlæger der ikke en der vil være sød at hjælpe mig igang med den her opgave.. -
Søger kilde
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd! -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Sin Bin or Lucys heart
Forumindlæghejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3 -
Ægyptisk matematik SRP HJÆLP
ForumindlægHej derude! Jeg kunne godt tænke mig at skrive SRP om ægyptisk matematik, (i mat og historie) men har ingen ide om hvad det skal indebære. Begge fag er på A -niveau, er der nogle der har en som de vil sende til mig? Skrive hvis du har en, så kan du få min mail, TAAAAK! :-)) -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
Hjælp til analyserende og vurderende spørgsmål til prøve
ForumindlægHej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde på nogle analyserende og vurderende spørgsmål til en prøve i historie? Overemnet er "Folkedrab". Mit emne er "Folkedrabet på de Irakiske kurder". Håber nogen kan hjælpe! -
Krigstid - hvad skal jeg snakke om?
ForumindlægHej, Jeg har trukket "krigstid" som overemne i dansk, men jeg aner ikke, hvad jeg kan snakke om. Jeg frygter, at jeg vil gå for meget over i historie, hvorfor jeg godt kunne bruge nogle idéer. Det ville være alletiders! :)
