Søgning på: Engelsk. Resultater: 19941 til 19960 af 23967
-
Kæreste?
ForumindlægPå engelsk kalder fx en homoseksuel sin kæreste for "boyfriend", så vi ved at det er en dreng. Det kan man ikke høre på dansk, idet man kalder sin kæreste for, ja "kæreste". Nu er jeg ved at rette en tekst, og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, at drengens kæreste er en... -
SRP om pirater? Brug for hjælp til vinkling og tilgang
ForumindlægHej, jeg står og mangler et emne til min SRP i historie og engelsk, men jeg er rimelig sikker på jeg gerne vil skrive om the golden age of piracy som går fra 1650-1730. Jeg ved bare ikke, hvilke kilder jeg skal have fat i, og hvordan jeg skal gå til det? Er der en god roman jeg kan bruge med en h... -
DIO - Mobil
ForumindlægHej allesammen. Min problemformulering lyder sådan her: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i ungdomskulturens brug af mobiltelefoner fra perioden 1990 til 2008. Der ønskes foretaget en sammenligning af den danske og den engelske ungdoms forbrug af mobiltelefoner. Derefter vil ungdomskult... -
vektor
Forumindlæghej det er nogle opgaver fra engelsk som jeg har oversættet på dansk. en reference system vektor a=(3) og b=(-3) (4) (2 ) vi finder vektor c ved liging a+b+c=0, hvor 0=(0) (0) a. finde vinklen mellem vektor a og b b. vis at vektor c har kordinate... -
Kvindens rolle under romantikken
ForumindlægHejsa Sidder her i AT6 og har, som overmene om romantikken inde for fagene dansk og engelsk. Derunder skal jeg skrive om kvinderens rolle under romantikken. Mine vejledere har kommet med nogle forslag om, at jeg kan kigge på fjerde bølge feniminsmen og hvor man, som marteriale kunne bruge filme... -
Regler for karaktergivning og manglende opgaver?
ForumindlægEr der nogen, der ved om der er nogen regler for om en lærer må trække ned i standpunktskaraktererne pga manglende afleveringer? Jeg er gået en karakter ned i skriftlig engelsk, fordi jeg mangler at aflevere to opgaver. Det er ikke noget stort problem, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der... -
5 tysk sætninger
ForumindlægEs geht mir gut. Det går godt med mig. Wie verbessere ich mein Englisch? Hvordan forbedre jeg mit engelsk? Es ist nicht, was ich mir vorgestellt hätte. Det er ikke det, jeg havde forestillet mig. Ich habe das Buch schon einmal gelesen. Ich har læst bogen engang før. ... -
SRP Julieta, indkredsning af opgaven
ForumindlægSkal skrive SRP i spansk og Engelsk, og har valgt at arbejde med filmen "Julieta" af Pedro Almodavar og de tre canadiske noveller den bygger på. Jeg vil gerne have nogle forslag til fokuspunkter i opgaven - du behøver ikke nødvendigvis at kende til filmen og novellerne, jeg er mere på u... -
Medie og etik
ForumindlægJeg skal i engelsk lave en presentation på omkring 12-15 minutter. Jeg vil gerne lave presentation om mediet, men jeg ved ikke med henblik på hvad? Jeg overvejer medie og etik - for eksempel med mohammed tegningerne og Fitna filmen på www.youtube.com, men jeg ved ikke hvad pointen skal være med ... -
Hjælp ønskes
ForumindlægDet er første gang jeg har skrevet en analyse af en artikel på engelsk, og derfor vil jeg hører om der er nogle som lige har lyst til at bruge et par minutter på at kigge på starten til min opgave. Jeg kunne godt bruge noget hjælp i forhold til om jeg har skrevet artiklen rigtigt efter de regler ... -
Hvordan oversættes 'var om nogle symboler'
ForumindlægHej Jeg er igang med en oversættelse af dansk til engelsk tekst. Jeg støder så på denne sætning "Ægteparret Fitzgerald var om nogle symboler på tidsånden" Hvordan oversættes ' om nogle ' i denne sætning ? Jeg vil gerne undgå danismer og har forsøgt at google mig lidt frem til mu... -
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ... -
HURTIGT HJÆLP! 4 korte sætninger
Forumindlægskal rettes til korrekt engelsk, men rigtig grammatik osv. ?? nogen der er de dejligste og hjælpe? :) It succeded him to identify the thieves. not once he thought at his wife. When he extremely late this stormy evening arrived at work the factory was simply gone. he is send to prison, because... -
The hurt locker
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med Sro og arbejder med The Hurt Locker i fagene engelsk-mediefag. Jeg skal lave en analyse af denne scene: http://www.youtube.com/watch?v=9H3eb7WQqkY og har lavet alt i analysen, men er gået i stå ved den tematiske/præmis del. Er der nogen der kunne forkl... -
definition på symbol
ForumindlægHejsa, Har et lidt utraditionelt spørgsmål: Leder efter det danske (og meget gerne også engelske) udtryk for det symbol man indsætter i starten af sin x- eller y-aksen når man ønsker at angive et numerisk spring. Fx hvis man ønsker at ens x-akse skær y-aksen ved 30 i stedet for den sædvanlige nu... -
definition på symbol
ForumindlægHejsa, Har et lidt utraditionelt spørgsmål: Leder efter det danske (og meget gerne også engelske) udtryk for det symbol man indsætter i starten af sin x- eller y-aksen når man ønsker at angive et numerisk spring. Fx hvis man ønsker at ens x-akse skær y-aksen ved 30 i stedet for den sædvanlige nu... -
Hjælp til forslag af emmer
ForumindlægFor nogle dage siden fik jeg oplyst hvad hovedemmet i AT var "Kampen for det gode liv", og jeg har overvejet nogle fag, men jeg kan ikke finde nogle emmer til disse: Jeg overvejer at bruge fagene filosofi (C-niveau) og enten samfund (A-niveau) eller Engelsk (A-niveau). Jeg overvejer... -
Fejlsætninger:
ForumindlægJeg har fået et opgave sæt i engelsk.. Ret fejlene i følgende sætninger: 1) The fries were soft, and the salad was neither that good. 2) You just throw the wrapping away when you have finish eating you're burger. 3) He talked friendly to her. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. H... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at ... -
Tilbyder hjælp i Historie og Samf.
ForumindlægJeg ved af erfaring at folk er dårlige til at få tjekket deres tråde herinde, og i det hele taget er det nemmere for mig hvis folk som gerne vil have min hjælp i stedet kontakter mig direkte. Jeg er særligt stærk i Historie og Samfundsfag, sekundært Engelsk og Dansk. Man er velkommen til at s...
