Søgning på: srp matematik biologi. Resultater: 19941 til 19960 af 45311
-
HJÆLP!!!! Kemi eksamen...
ForumindlægHej folkens, Er virkelig på den, skal op til eksamen i kemi B, i over morgen. Jeg har et forsøg der hedder alkohols blandbarhed med vand, men har ingen forsøgsvejledning eller data til forsøget. Har spurgt rundt omkring, men det er hele klassen, der mangler den... Har skrevet til læreren, men han... -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
Gen
ForumindlægHej, har bare et hurtigt spg.Jeg skal besvare på dette spg(et spg, som jeg selv har stillet mig)Jeg ved at vi har 46 kromosomer, forskelligt i forhold til køn, og kromosomerne sidder vores arveanlæg kaldt gener.- Hvad består et gen af?Et gen sidder på vores arveanlæg.Den består af fire baser, ade... -
CO2-ligevægt
ForumindlægHvad betyder CO2-ligevægt ?? -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
HJÆLP SPANSK
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg? -
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
TUR i sommerferien:)
ForumindlægHEY alle sammen. Ville bare lige høre om der er nogle der skal med til BTC2007 i år? -
Forskelle på biotech uddannelse på LIFE og DTU
ForumindlægHej alle herinde. Da jeg går i 3.g og skal til at vælge hvad jeg vil fortage mig efter sommerferien. Det er så her problemmet kommer. Jeg vil meget gerne læse bioteknologi(biotech). Men hvor skal man læse det henne?, derfor har jeg to kandidater. Endten skal jeg læse det på LIFE(biovidenskabelige... -
Eucaryote
Forumindlæghvad er forskellen på encellede og flercellede eukaryotet -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Mediatorer...Hvad er det???
ForumindlægHej jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "mediatorer" er, i sammenhængen med smerter og smerteregistreringssystem.?? Håber der er nogen der kan lede mig på spor.. :( -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
osmose i kartoffel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at se om min teori om osmose og diffusion er korrekt så vil jeg blive rigtig glad:) Osmose er diffusion gennem en halvgennemtrængelig (semipermeabel) membran hvor stoffer vil søge fra høj partikel koncentrationer mod lav for at udligne, det er hvad ... -
hjæælp dt haster ..
ForumindlægHej.. Jeg er gået i stå med et par spgsm. som bare SKAL besvares, men jeg kan ikke finde ud af det.. og skal op til eksamen på mandag om det.. Er der evt. ngn der gider at hjælpe? ville være super taknemlig..: 1. hvordan danner planter energi ud fra solens lys, og hvordan får dyr og mennesker en... -
Termamyl
ForumindlægJeg vil høre, om der er nogle der har lavet opgaven 'Termamyl', som er opgave 6 (små opgaver)fra studentereksamen august 2000. Jeg har ret svært ved alle tre opgaver. På forhånd tak!!! -
Fysik på B i stedet for C
ForumindlægHej! Jeg overvejer at tage Fysik på B i 3.g, og vil høre om det er bedre at have et 7 tal på B istedet for 10 på C. Jeg var nemlig til eksamen sidste år og fik 10, og så er jeg jo bange for, at hvis jeg taget det på B og skulle falde til 7 så ville jeg få mindre i det endelige gennemsnit. -
Biologirapport
Forumindlæghej jeg skal skrive en mindst 8 sider lang rapport om søen. men jeg kan bare ikke komme videre. jeg er startet på noget om vandet i søen, og nu er jeg lost! er der nogen der kan hjælpe mig videre?????
