Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19961 til 19980 af 22746
-
Termisk energi + termisk energi
ForumindlægHej, i en fysik opgave bliver vi bedt om at redegøre for, hvordan man kommer frem til formlen: mlod * clod * ΔTlod + mvand * cvand * ΔTvand = 0 Det er i forbindelse med at vi finder varmefylden for et stykke metal (loddet) ved at sænke loddet ned i varmt vand. Vi har beregnet varmef... -
Fysikeksamen: modeller over bevægelse
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig fysik-eksamen i morgen og har fået emnet: Modeller over bevægelse, med tilhørende stikord: position, hastighed, acceleration, arbejde. Meteor, loop og vogn trukket af lod. Modeller bag bevægelse og deres indbyrdes sammenhænge. Sætninger om bevarelse. Ret linje, para... -
Dumper Dansk A - kan jeg stadig gå videre til min ønsket retning?
ForumindlægGoddag Min ønsket retning på universitet er maskin og produktion og kravene er lige blevet ændret! Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt kemi C eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Jeg er sikker på at dumpe dansk A mundtligt i min årskarakter,... -
Næringssalte
ForumindlægHej! Jeg har en raport om vandhuller i biologi/fysik, men min makker og jeg er løbet ind i et problem.. Jeg skal finde ud af grænsen for næringssalte, altså hvor mange der højst må være og hvor mange der mindst må være.. Det drejer sig om: Nitrat mg/l Nitrit mg/l Ammonium mg/l Fos... -
Henfald Af Atomer
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser op til fysik, og der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg forstår hvorfor atomer henfalder og at der er forskellige måder atomer henfalder på, men jeg forstår ikke hvorfor de henflader som alfa og ikke som for eksempel beta- Altså et kernekort viser for eksemp... -
Haster: Idéer til fagkombination og evt. materiale
ForumindlægHey! Jeg har fundet emnet "Byplanlægning via GPS" og har fundet nogle enkle artikler fra en 3-årig aftale med Kbh's kommune fra 2007, men ikke nyere materiale, desværre.. Dette mangler jeg enormt meget! Så det kunne være, at nogen havde nogle idéer, og kender noget materiale, der vi... -
Matematiske beviser i bilag?
ForumindlægHejsa folkens! Jeg skriver SRP i denne uge og er blevet begrenset til 17 normalsider i fagene Matematik A/Fysik A hvor jeg skriver udenover pensum i Matematik. Jeg har nu fået lidt pladsproblemer og tænkte om det ville være ok at lægge matematiske beviser i bilag? Og i samme spørgsmål, så diskut... -
Prikforme for fedtsyre-molekyle
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde ud af noget om opbygningen af fedt, proteiner, og kulhydrater. Jeg går i 8. og vi har ikke haft fysik i sidste periode, så jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør. Er der en der vil tegne en prikformel af et fedtsyre-molekyle? Det er nok letter med en stregformel, me... -
Fusion og fission - exoterme processer
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige nu og er ved at læse til eksamen i fysik, og skal blandt andet fortælle om kerneenergi. De to måder, hvorved man kan udvinde energi fra atomkerner er ved fusion og fission, og umiddelbart er det underligt, at begge disse er exoterme processer. Dette forklares dog v... -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej, Jeg har i min fysik bog siddet og læst om potentiel energi og kinetisk energi. Jeg kan bare ikke rigtig forstå hvad forskellen er. Bogen forklare noget om, hvordan det er energien kommer til udtryk, men den gør det ikke tydeligt nok til at jeg ville kunne gå ud at sige hvad der er po... -
Parallaksemetoden - eksamen
ForumindlægEr så heldig at skulle til fysik eksamen i morgen og har fået stillet følgende opgave: For en stjerne måles parallaksen til φ = 0.000012 - Beregn aftanden til stjernen i parsec og lysår. Er bare i tvivl om hvordan den skal regnes, da jeg ikke kan finde ud af hvilken enhed svaret er i... -
Stefan-Boltzmanns lov - Definition for "nybegyndere" ^^
ForumindlægVi skal på vores Gynasium til at arbejde med et ballonprojekt, og har fået et oplæg, hvori der står følgende: ... Under fysikafdelingen forventes det, at I redegør for den fysik, som får en varmluftballon til at fungere, deriblandt skal i indgå overvejelser angående varmeudstråling vha. Stefan-B... -
Adganskursus til ingeniørudd..
ForumindlægHej, somsagt går jeg på adganskursuet i Horsens, jeg har fag som Matematik A, Fysik B, Kemi C, Engelsk B og Dansk A. Jeg tager det hele på et år Mit spørgsmål er så, kan jeg bruge disse fag til at komme ind på andre Udd, eller er det kun til ingeniørudd I må meget gerne nævne de uddanelser, der... -
Egnet
ForumindlægHej mit spørgsmål er at hvis man er gode til fx: matematik fysik kemi og biologi og geografi men ikke i dansk engelsk og historie samfundsfag. Bliver man ikke egnet? Det andet spørgsmål er hvis man er to sproget og man vil gerne blive bedre til dansk. Hvordan... -
Energi mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en fysik opgave som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder Forestil dig, at du lyser ind mod en metaloverflade med lys, hvis bølgelængde, du kan variere. Det viser sig, at du kan løsrive elektroner ved fotoelektrisk effekt, når lysets bølgelængde er mindre en... -
Energi i hverdagen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er på bare bund med fysik eksamen til imorgen. Jeg har trukket emnet energi i hverdagen. Der er blevet stillet følgende spørgsmål: ''Forklar hvordan man kan bestemme effekten af fx. en kogekande''...Jeg har styr på alt det andet med energi, effekt, varmed... -
Disposition til eksame
ForumindlægHej jeg har til min fysik eksame fået dette Du skal redegøre for stjerners dannelse, og deres udvikling samt hvordan de ender. Du er velkommen til at inddrage kosmologi og Hubbles lov. STIKORD: Hertzsprung Russel Diagram, Fussion og energi, Supernovaer, Planetariske tåger, Hvide dværge, Neu... -
Trigonometriske funktioner og svingninger
ForumindlægDet lykkedes mig ikke at få svar da jeg spurgte sidst, så jeg spørge igen! Jeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleri... -
perspektivering
ForumindlægHej. I morgen skal jeg aflevere min SRO opgave som jeg har skrevet i Mat A og fysik B. Jeg har skrevet om harmoniske svingninger. Herunder har jeg eftervist Hookes liv for en fjeder. Jeg magler nu kun perspektivering (og en indledning), så hvis I har en god idé til hvad jeg evt kunne perspektiver... -
Eksamen! Hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen her i morgen i teknologihistorie. Jeg skal stå og snakke om atomkraften. :-) Jeg har rimelig godt styr på det hele udover at jeg skal komme ind på etiske og moralske problemstillinger som knytter sig til atomkraften. Hvis der er nogle som bare kunne fortælle mi...
