Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19961 til 19980 af 33650
  • Ideologiernes frembrud

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er det muligt til dette års AT-eksamen at kombinere samfundsfag-historie og skrive om ideologiernes frembrud? Mig bekendt er det i netop perioden 1851-1914 at bl.a. marxismen opstår. Et hurtigt svar ville være super!! :D På forhånd mange mange tak!
  • kryptering

    Forumindlæg
    Hej. jeg er igang med min srp om kryptering i fagene matematik og historie. jeg har skrevet nogle beviser men er ikke sikker på at dette er rigtigt derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl herinde som vil kigge det igennem?
  • EU og Danmark ?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har i min dansk/historieopgave, valgt at skrive i historie, i emnet Danmark og EU. Men jeg er virkelig lost over hvad jeg skal skrive :/ ! Nogle spændende idéer ? :) Det må max fylde 7 sider, så det skal ikke være lange emner .
  • SRP

    Forumindlæg
    Sidder med min SRP, og er gået lidt i stå i min diskussion, er der nogle som ved noget omkring, hvilken betydning Socialdemokratiet har haft for udviklingen af det danske velfærdssamfund?? Eller kender et sted hvor jeg kan læse om det??? Fagene er historie og samfundsfag.
  • Tekst analyser

    Forumindlæg
    Hej er der nogen her inde der kender nogen tekster fra perioden 1854 til 1914 om telefoner. Jeg skal bruge disse tekster i historie, hvor jeg skal sætte dem op mod hinanden og lave kildekritik, hvor jeg forkursere på om det er førstehånds tekst, hvem har skrevet den osv.
  • son of satan

    Forumindlæg
    nogen der har læst den her? tænkte bare om i vidste et godt link til en opg. om den .. ka ik finde noget som helst her og studienet... skal skrive engelsk stil om gruppepres og så self. ved rørende den historie der.. ville være godt med lidt inspiration. på forhånd tak :)
  • De første flyvemaskiner

    Forumindlæg
    hej Ville høre om der er nogen der har en god ide, til en problem formulering til AT i fysik A og historie A. Overemnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. og under emnet jeg har valgt er brødrene wright og deres første flyvere. på forhånd tak for hjælpen:)
  • AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :)
  • SRP

    Forumindlæg
    Nogle der vil hjælpe og se om der er en rød tråd i min SRP opgave? Ville også være dejligt hvis man også vil rette inden for grammatiske og sproglige fejl. Fagene er historie(A) og Engelsk(A). Tager mod betaling
  • emner til dialogen?!

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en opgave i dansk og historie om Martin Luthers tale og sammenlignet ham med Malcolm X, men har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan forslå vi skal snakke om i dialogen, nogle der kan hjælpe ?
  • Dynamit

    Forumindlæg
    Hey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd.
  • AT: naturvidenskabelig metode?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig!
  • krig og medier

    Forumindlæg
    hey! Jeg skal arbejde med fagene engelsk og historie, hvor temaet er krig og medier! derfor vil jeg høre om der er nogle som har nogle gode ideer til emnevalg? f.eks. en krig som blev styret af medierne eller påvirket af medierne.. jeg er åben for alle ideer!!
  • Historiemateriale om Henry Ford? hjælp

    Forumindlæg
    Hej Folkens Nogen der kan hjælpe mig med at finde nogle relevante bøger/hjemmesider som kan bruges i forbindelse med Ford fimaet og Henry Ford? Det skal ikke bare være en biografi eller kort om fords historie, men noget man kan bruge i en historieopgave... PÅ forhånd tak for hjælpen :)
  • fagenes teori og metoder-samf og his

    Forumindlæg
    Hvad er forskellene og lighederne på disse i de 2 fags teori og metoder, når historie er humanistisk. Håber på nogle fyldtsgørende svar, da dette vil hjælpe mig meget. Hvis du har tid og lyst samt har noget at byde ind med, kan du tilføje mig på min msn: [email protected] Mange hilsner.
  • Samfundsforholdene i 1900 tallet

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for en smule hjælp så håber der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en historie årsprøve 24 timers og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan var samfundsforholdene 1900? Det overordnede emne er velfærdsstaten.
  • Omvendt proportionalitet (DET HASTER)

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her og har et problem med en tricky opgave som jeg bare ikke kan finde en løsning på. Opgaven går ud på at skrive en regnehistorie, hvor svaret skal være at finde frem til denne hyperbel. Man må ikke skrive hyperblen i historien, men meningen er at få den der løser opgaven, til a...
  • help..

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal skrive en historie opgave om korstog. Og jeg skal diskuterer om hvorvidt der er forskel på datidens og nutidens stridheder mellem kristne og musliemer. Er lidt lost her. Mangler lige et kom i gang skub :-) Nogle der har nogle eksempler jeg kan perspektivere til?
  • Problemformulering og problemstillinger AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive AT eksamen i år Jeg har valgt at skrive om bilen i samf og historie nogen som har nogle forslag til en god problemformulering og tre gode problemstillinger som dækker begge mine fag?
  • Siger man 'De' til lærerne i USA?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd!