Studievalg og videregående studie

Fagkombination læreruddannelsen hjælp!

29. april 2014 af eksen (Slettet)
Hej alle!

Jeg skal forhåbentligt starte på læreruddannelsen i Århus efter sommer, men er i tvivl om hvilke fag jeg kan kombinere.
Jeg vil gerne have dansk som hovedfag og så natur/teknik og billedkunst hvis det er muligt,

Er der nogen, der kan vejlede en smule om hvad der er muligt at kombinere?
Derudover vil jeg meget gerne høre om fag-anbefalinger og oplevelser fra andre lærerstuderende :-)

En anden ting er at jeg bliver nødt til at læse billedkunst op, da jeg hverken har haft det, design C eller Mediefag B, som det kræver. Derfor er min plan at jeg vil læse billedkunst op det første halve år efter jeg er startet. Altså fra sommer-vinter. Er det muligt?

På forhånd tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. april 2014 af Moderatoren

De tre fag burde du godt kunne kombinere. Det burde være muligt at kombinere alle fag medmindre undervisningen selvfølgelig overlapper på uddannelsesstedet.

- Læse billedkunst op kunne godt være muligt, hvis du ikke klarer en individuel kompetencevurdering.

Fag-anbefalinger er svært at give, da dine kompetencer og interesser afviger fra andres. 

Du kan dog sikkert regne med at fag, hvor der mangler lærere er smarte at tage af hensyn til fremtidige jobmuligheder. Fx. tysk.


Skriv et svar til: Fagkombination læreruddannelsen hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.