Eksamensforberedelse

FSA retstavning og læsning, maj 2014

05. maj 2014 af Peterlk10 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hvordan gik jeres eksamen i dag?


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. maj 2014 af yasminadem (Slettet)

Det gik fint for mit vedkommende :) Det var ikke så slemt, da vi gennem diktater og sådan allerede har 'øvet'. Men ved læsning synes jeg bare ikke at man har tid nok!!! Så ved de sidste to tekster måtte jeg skimte det meget hurtigt igennem og gætte :P


Svar #2
05. maj 2014 af Peterlk10 (Slettet)

Hvis I kan huske hvad i svarede i sidste opgave, kan man tjekke facit her: http://politiken.dk/debat/profiler/permichael/ECE1609565/kulturkampen-begynder-i-entreen/


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. maj 2014 af yasminadem (Slettet)

Okay, har kigget det igennem. Ved der var i hvert fald en eller to fejl :P Men jeg nåede dog ikke at læse, det var bare at strege under så hurtigt som muligt, og så måske lige se på det en enkelt gang...


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Gik rimelig godt for mig i læseprøven, og havde enda tid tilovers, men det samme kan man ikke sige i diktat. Jeg nåede at blive færdig med den, og jeg var sikker på at jeg havde rettet alt, men i det samme vi skulle aflevere så jeg 3 fejl i "Ret teksen". Men generelt set så gik det udmærket :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. maj 2014 af yasminadem (Slettet)

Haha Ej, fandt faktisk også en fejl lige da vi blev bedt om at stoppe! Havde byttet rundt på s og c i disciplin :P ;D Kom lige i tanke om det :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

NOOOO!!!! Tror fandme at jeg har lavet den samme fejl!!:((((( 4 fejl har jeg allerede fundet. Det for skidt 


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. maj 2014 af MKIYAK (Slettet)

Det gik faktisk rimelig godt, men vil faktisk gerne se hvilken fejl jeg har lavet. Nogen som har link, som man kan se facit?


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

der er ikke nogen link til FSA 2014 maj endnu... først når eksamen er ovre :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
05. maj 2014 af elev98

Er jeg den eneste der kun har sat to punktummer i opgaven med punktum i diktaten? Jeg sat et før "I København..." og et endelsepunktum


Brugbart svar (0)

Svar #10
05. maj 2014 af mia98 (Slettet)

http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Censur-og-evaluering/Rettevejledninger

Brugbart svar (1)

Svar #11
05. maj 2014 af stefgo (Slettet)

Retskrivning gik godt nok, læseprøven gik elendigt (som altid) :D . Dog blev jeg pænt skuffet over at der ikke var den der opgave med ordklasser i retskrivningen. Det er bare at slå op i ordbogen så har man 6 gratis point :D


Brugbart svar (0)

Svar #12
02. august 2014 af parm0005 (Slettet)

Er der nogen der ved hvor man kan finde svarende?


Brugbart svar (0)

Svar #13
06. august 2014 af elev98

Bare søg efter "FSA dansk retstavning eller læseprøve facit :) det ligger i hver flad på emu

Skriv et svar til: FSA retstavning og læsning, maj 2014

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.