Andre fag
KS synopsis: København
Jeg har trukket bilagsmateriale til KS-eksamen i emnet København. Bilagene er følgende:
Bilag 1: "Buddhismen har ændret mit liv" - Den handler om skuespilleren Anne Louise Hassing og hvordan buddhismen har været et vendepunkt i hendes liv og haft stor indflydelse på, hvem hun er i dag.
Bilag 2: "Religion giver mindre integration" - Hovedpointen er her, at buddhismer er bedre integreret i Danmark end katolikker. Argumentationen herfor handler om, at buddhisme er en mere løs i det og nærmere end filosofisk retning i modsætning til katolicismens krav, pligter og moralkodeks.
Bilag 3: "Vi er alle indvandrere..." - Den handler om den særlige Københavneridentitet og hvordan indvandrere er med til at forme den, og at København er bygget på indvandring.
Bilag 4: "Gentrificering overses i Danmark" - Den handler om konsekvenserne af gentrificering og hvordan det bruges som en politisk strategi og er fraværende i den offentlige debat
Bilag 5: Saxogade - et saneringsprojekt" - Den handler om forholdene på Saxogade (Vesterbro) i 1950'erne og om de forskellige saneringsplaner, der blev iværksat.
Er der nogle, der kan hjælpe mig med at finde den røde tråd i disse og evt. opstille en problemformulering?
Skriv et svar til: KS synopsis: København
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.