Studievalg og videregående studie

Odontologi

28. maj 2014 af rikm (Slettet)

Hej!

Jeg søger en, der læser til tandlæge herinde?

Jeg vil gerne i kontakt med en tandlægestuderende, idet jeg overvejer at skifte studie og læse odontologi.

Hvilke ting, skal jeg være opmærksom på, inden jeg søger?

På forhånd tak!

Brugbart svar (1)

Svar #1
28. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)

Vær venligst opmærksom på ikke at tage min kommende studieplads! ;)

Svar #2

Haha :D

Har du søgt ind på tandlægestudiet på KU?

Brugbart svar (0)

Svar #3

Yea, men dog kun som andenprioritet. Første er AU, da jeg bor i Århus :)

Svar #4

Ja okay :-) Hvorfor vil du være tandlæge, hvis jeg må spørge? Det er rart at høre andres overvejelser.

Brugbart svar (0)

Svar #5

Fordi der er max mange dollar i det job dér! Ej jeg ved ikk' :p Jeg interesserer mig for rigtig mange ting, så kan ikke se, hvorfor jeg skulle lade sådan en mulighed passere :) Det er et stille job med ikke så mange timer (luksus), ikke så megen intern konkurrence (som der fx er i ingeniørbranchen), ikke så vitalt ansvar (læge) samt dejlig høj social status :)

- Hva med dig?

Brugbart svar (0)

Svar #6

Tror jeg skræmte hende væk :3

Svar #7

Nej du skræmte mig ikke - der skal trods alt mere tid :b

Og du har bestemt ret i dine argumenter. 

Jeg vil søge, fordi jeg også tror der er gode arbejdsforhold og løn, men også at studiet er en vekslen mellem forelæsninger med teori og så praktiske øvelser, så man ikke sidder med studen i bøgerne hele tiden, som man gør på mange andre uni-uddannelser!

Brugbart svar (0)

Svar #8

Men hva læser du da nu? Og hvad ligger dit snit på?

Svar #9

Jeg læser International Business and Politics på CBS i København, men er ikke glad for strukturen og måderne der arbejdes på - så jeg har ikke længere motivation til at fortsætte, tror jeg! Jeg er stadig i overvejelsesfasen. Mit snit er 11,2 med bonus. 

Svar #10

Hahaha, jeg mente selvfølgelig snuden og ikke studen - Ha!

Svar #11
29. maj 2014 af rikm (Slettet)

(Jeg tror jeg skræmte ham væk) :3

Brugbart svar (0)

Svar #12
29. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)

Hahaha xD!! Jeg ved ikke hvad jeg skal svare ;) ?? Andet end at der da er rimelig stor forskel på business/politik og så medicin-verden ;) Og at du har et rigtig højt snit, så tillykke med det ;) !

Brugbart svar (0)

Svar #13
29. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Hi foks, 

Skal næste år i 10 privatskole og året efter på STX. Jeg endte med et snit på 10.3 i snit, men tror uheldigvis ikke, at jeg kan ende med samme snit, da man jo hører de skrækkelige rygter om, hvor meget man falder i snit på gymnasiet. Ikke for at virke klichéagtig så ville jeg spørge om, hvilken metode der skal bruges, for at få de "skyhøje" karakter. Vil selv læse medicin i fremtiden så... Helst metoden til at få 12.1 i snit heheh :P

#0 Har en fætter der læser odontologi i KU, og han virker nogenlunde glad for det. Han han går snart i fjerde semester. Men eftersom jeg har en ok viden i videregående uddannelser, så mene at du skal have de forskellige obligatoriske fag på plads. Alstå de fag og niveau der kræves inden for uddannelsen. Det kan du bl.a læse på ug.dk.  Ved i hvertfald bare at fo at læse medicin så skal man have Mat A, Fysik B og Kemi B. 

#11: Skal man virkelig smide alt det sociale væk, for at få et snit på 11.2 ( igen en rygte jeg har hørt ). Ikke fodi jeg ikke er villgi til at smide det sociale væk, for at læse medicin, men lyder dog en smule mærkeligt. Vil i hvertfald gøre alt for at læse medicin :)

Hilsen 

Drengen i den fikantede pyjamas :D

Svar #14

Hej Drengen i pyjamas! 

Først of fremmest tag en ting af gangen og tænk ikke så meget over dine karakterer endnu. Nogle falder en eller to karakterer i starten, når det starter på gymnasiet, mens andre ikke mærker nogen forskel. 

Hehe, en metode til høje karakterer.. Ud over at lave sine afleveringer og være aktiv i timerne, idet ens årskarakterer også kommer på eksamensbeviset, handler det mest af alt om at sige, hvad læreren vil have, forstå metoderne  og de taksonomiske niveauer. Mange vil sikkert sige, at det er nemt at komme gennem gymnasiet, mens andre må knokle lidt mere, for at "knække koden" og nå toppen. Personligt, har jeg selv lagt en stor indsats i det og fortryder det bestemt ikke, da mit gennemsnit pp 11,2 i sidste ende, har betydet at jeg har kunnet vælge og vrage i forhold til videregående uddannelser. Hermed ikke sagt at du skal droppe det sociale. Der er rig mulighed for at have et godt socialt liv på gymnasiet. 

Håber det kan hjælpe, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Brugbart svar (0)

Svar #15

Tusind tak rikm. Men fostår bare ikke hvad du mener med "knække koden". Altså er det fagligtmæssigt eller...? 

Venlig hilsen 

Drengen i den trekantede pyjamas :D

Svar #16

Det var så lidt :-)

Ja, jeg mener fagligt, særligt arbejdsgangene og det måder, der arbejdes på går igen i de fleste fag. 

Tag det som det kommer! Jeg er sikker, du nok skal nå dit mål med din indstilling til tingene :-)

Brugbart svar (0)

Svar #17

BTW teksten #13 er messed up, i know. Har fået nyt keyboard, og skal lige vænne mig til den... Thats a fact :)

venlig hilsen 

Drengen i den tokantede pyjamas (Hvis der er noget der hedder det) :D

Brugbart svar (0)

Svar #18
29. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)

Ta' at kom ud af den pyjamas! Klokken er satme 5!!! Sovetryne.

Brugbart svar (0)

Svar #19

Endnu engang tak!! :

Håber også at du finder er drømmejob som du vil kunne lide :)

Venlig Hilsen

Drengen i den enkantede pyjamas. Flere kanter er der ikke tilbage.  

Brugbart svar (0)

Svar #20

Hahah :D Ja, men tror ikke rigtig jeg orker det :P

Skriv et svar til: Odontologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.