Samfundsfag
Skriftlig årsprøve 2g
Hej jeg går i 2g, og jeg skal til skriftlig samfundsfags årsprøve her om lidt.
Jeg har i de fleste afleveringer fået 12, dog har jeg også fået 10'taller, jeg endte på 12 som årskarakter.
Jeg er slet ikke nervøs over mine evner i samfundsfag, men jeg frygter tiden. Jeg er så bange for jeg ikke når at blive færdig, og gøre det så godt som jeg nu vil. Normalt bruger jeg flere timer end afsat på samfundsfags afleveringer, men når der fx. i delprøve 2 er en sammenligns opgave, plejer den at tage timer at skrive - det har jeg jo slet ikke til årsprøven.
Har i derfor nogle gode råd? Jeg vil så gerne gøre det godt! Jeg frygter tiden
Svar #1
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)
Du har fem timer til at skrive hele opgaven, hvor den første del (spørgsmål 1a og 1b) skal fylde enten 700 eller 1000 ord (men mindre kan også gøre det!). Anden del har ikke et minimum / maksimum antal ord, men hvis du skriver 1200 burde du være godt dækket ind - husk Keep It Simple, Stupid-modellen som du uden tvivl har hørt om!
Det bedste bud jeg kan give dig, er at begynde sammenligningen allerede mens du læser. Understreg og/eller marker på anden vis hver gang en pointe / argument kommer til udtryk. Hver gang du har læst én tekst, kan det også være en god idé at skrive et par linjer (på parpiret) om det vigtigste i teksten - en slags delkonklusion.
Husk at du ikke skal referere i din sammenligning, men blot have fokus på argumenterne og synspunkterne. Bilag C1 mener at xxx, mens bilag C2 påpeger problemerne om xxx og henviser til yyy som et løsningsforslag. Du skal sådan set tilgå denne opgave meget lig argumentationsanalyser i danskfaget.
Jeg vil ydermere anbefale dig at læse teskterne mindst to gange - det virker som dyrebar tid, men du vil altid se noget nyt ved anden gennemlæsning!
Skriv et svar til: Skriftlig årsprøve 2g
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.