Engelsk
Øve til eksamen
Hej alle
jeg sidder og øver mig til engelsk og jeg er rigtig dårlig, jeg øver mig dog i emnerne og derfor har jeg taget en tekst som jeg vil spørge om der er en der gider lave et resume af samt skrive hvad temaerne og hvorfor det er temaerne samt hvad budskabet er, jeg skal nemlig bruge det til at forstår det overordnede emne, da jeg til eksamen ikke kommer til at bruge dette men får en ukendt tekst udleveret.
Teksten ejg håber i vil lave resume og de andre ting af er;:
https://www.humanrights.gov.au/publications/bringing-them-home-greg-story
Mange hilsner
Mie
Svar #1
05. juni 2014 af maikenmarie
Jamen altså teksten handler om den her dreng som bliver taget med og sendt hen til en kvinde som har en form for instutition hvor han så vokser op med en masse andre børn, også børn som ikke er Aboriginal.
Tilbage for et par generationer siden, hvis jeg husker rigtigt, blev børn som var halv hvid, halv indfødt (Fra Australien) fjernet og send til forskellige steder, den her dreng var heldige end de fleste andre. Men ja i hvert fald så blev de fjernet fordi de blev set på som om de var forkerte.
Prøv at lyt til sangen "took the children away" den forklare det også meget godt.
Skriv et svar til: Øve til eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.