Studievalg og videregående studie

Diakoni og socialpædagogik - Diakonhøjskolen i Århus

25. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Er der nogen der kender til uddannelsen og kan fortælle om den? Har flere uddybende spørgsmål, hvis nogen melder sig til at svare :-) 

Jeg vil også gerne høre om Diakonhøjskolen som uddannelsessted generelt. 

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Du kan eventuelt læse mere her i forbindelse med mere generelle spørgsmål:

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/diakoni_og_socialpaedagogik.aspx#fold9

http://www.diakonhojskolen.dk/uddannelser/professionsbachelor-i-diakoni-og-socialpaedagogik/

Ofte kan det også være en god idé at kontakte uddannelsesstedet og tale med en studievejleder. Alternativt kan du forsøge at arrangere en dag, hvor du følger en studerende på uddannelsen, så du selv kan danne dig et indtryk af studiemiljøet. Jeg ved ikke, om det er muligt på lige netop denne uddannelse, men det er det i hvert fald på mange andre uddannelser. 


Svar #2
25. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Hej Proprium, tak for svaret :-) Jeg skulle måske måske have nævnt det, men jeg har selvfølgelig læst alt hvad jeg kan finde på ug og på deres egen hjemmside. Jeg søger mere personlige erfaringer fra nogen som går på studiet og kan fortælle om det ud fra en personlig synsvinkel fremfor f.eks en studievejleder. 

Det er dog også "kun" en 2. prioritet for mig pt. at læse dette fag, så lige nu har jeg ikke interesse i at besøge stedet/selv at opsøge folk der læser dette andet end her på nettet. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Nå ja, du nævner det nu, så det går nok. :-)

Okay, så kan jeg godt se, at det bliver lige meget nok at tage på udflugt, hehe. Jeg håber, at andre herinde kan give dig det svar, du er på udkig efter så. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juni 2014 af dannysannem

Jeg kan sætte dig i forbindelse med en af vores tidligere elever på Rønde Højskoles Pædagogisk/Psykologisk Linje, som går på Diakoni og socialpædagogik på Diakonhøjskolen i Århus. Skriver lige en PM til dig :-)

MVh Danny, Informationsmedarbejder på Rønde Højskole


Skriv et svar til: Diakoni og socialpædagogik - Diakonhøjskolen i Århus

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.