Studievalg og videregående studie

Kiropraktor

28. juni 2014 af Ganymedes

Hejsa

Jeg går og drømmer om at uddanne mig som kiropraktor. Eftersom jeg selv fik behandling, da jeg var mindre har jeg altid siden haft et brændende ønske om at kunne hjælpe andre mennesker på samme måde. Her i 9. klasse var jeg så heldig at få en praktikplads hos en kiropraktor, hvilket blot var med til af forøge min gejst for faget.

Inden jeg tager en gymnasial uddannelse, vil jeg have 10. klasse med, sådan at jeg føler mig mere sikker rent fagligt osv.

Mit spørgsmål er, hvilket gennemsnit skal man have i gymnasiet, for at kunne blive kiropraktor? Jeg har læst et sted, at snittet lå på 6,0 eller derover - er det virkelig så lavt? Jeg har i lang tid troet, at jeg skulle have noget i retning af +10?

Brugbart svar (1)

Svar #1
28. juni 2014 af preity1610 (Slettet)

Snittet ligger på omkring 9,5 :) 

Brugbart svar (1)

Svar #2
29. juni 2014 af 123434 (Slettet)

Det er lysten, som skal drive værket, og ikke gennemsnittet. Mange studenter med et højt gennemsnit,ikke alle, vælger et studie med høje adgangskrav fordi, at de så bruger deres snit til noget. Jeg blev glad, da jeg læste, hvad du havde skrevet. Det lyder virkelige til at kiroprakterfaget er noget for dig. Du skal bare forfølge din drøm. Jeg ønsker dig alt held og lykke med dette. 

Brugbart svar (2)

Svar #3
29. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

Kvotienten er ca. 9,5 til kvote 1. Har man et snit på 6,0 og søger i kvote 2, bliver man indkaldt til en test. For begge kvoters vedkommende er der nogle specifikke fag på bestemter niveauer der skal være betået. Læs eventuelt mere på http://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/kiropraktor.aspx#fold6

Hilsen Lars

Svar #4
29. juni 2014 af Ganymedes

Okay, tusind tak for alles svar :)

Skriv et svar til: Kiropraktor

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.