Studievalg og videregående studie

Jura

04. august 2014 af Hej2349 (Slettet)
Hej alle sammen. Jeg er igang med at studere jura på SDU.
Jeg ville blot høre hvor meget betyder karakterne efter endt uddannelse? Kan man få
et respekteret arbejde med et snit på 4 eller 5?

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. august 2014 af ping317 (Slettet)

tjo. Vil nok kigge mig om efter noget studierelevant arbejde og lign. at supplere mit gennemsnit med, så skal det nok gå :) men har ikke erfaring inden for jura ud over at kende mange der læser det, så ved selvfølgelig ikke om det er anderledes her end alle andre felter. Held og Lykke :D


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. august 2014 af Roman Garcia

Det kommer selvfølgelig an på, hvad du gerne vil arbejde med og hvor. Det handler om udbud og efterspørgsel. Hvis du gerne vil til et af de store advokatkontorer, så er du blot én blandt mange studerende med det ønske, og her kommer karaktererne til at spille en forholdsvis stor rolle. Hvis der eksempelvis kommer 50 ansøgninger, så laver man muligvis en forhåndssortering til 20 ansøgninger på baggrund af gennemsnit.

Jura er nok det studie jeg kender til, hvor karakterere betyder mest. Jeg er uddannet jurist. Men karaktererne betyder ikke det hele. Man skal have et godt cv. Et studierelevant arbejde kan endvidere være en genvej til et godt job, og andre studierelevante aktiviteter er også fint at have med. Alt i alt er det cv'et og samtalen, der er afgørende for at man får et job, men i denne forbindelse er karaktererne altså også vigtge på jura.

Men som udgangspunkt handler det meget om, hvad du gerne vil arbejde med og hvor. Hvis du skriver dette, kan jeg formentlig skrive noget, der er mere kvalificeret.


Skriv et svar til: Jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.