Studievalg og videregående studie

Medicinstudie

04. august 2014 af Miebendixh

Hej allesammen,

sagen er den at jeg efter sommerferie skal starte på medicinstudie i AU og er rigtig spændt på at begynde. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I/du vil hjælpe mig med at besvare. Sagen er, at jeg aldrig har været den skarpeste kniv i skuffen til faget fysik på gymnasium, derfor vil jeg gerne høre om, der er nogle af jer som ved, hvor meget fysik man har på lægeuddannelse?

Mvh

Mie Bendix Henriksen


Brugbart svar (2)

Svar #1
04. august 2014 af Dulugtergrimt

Det er ikke fordi det er decideret hardcore fysik man har, men du skal have en del om ioner, nerver osv. Du vil derfor se, at mange af de ting du har lært i fysik kan benyttes i lægevidenskaben, uden at det virker som om man sidder og rent faktisk har en fysiktime. Der er intet om tyngdekraft og absolut sorte objekter og lignende. Det er primært atomer, ioner, bevægelser og molekylers interaktioner.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. august 2014 af sinesin (Slettet)

Hej Mie

Jeg skal også starte på medicin her den 1. september. Har du modtaget brev ang. holdstart? Det er bare lidt underligt at den ikke er kommet endnu. 

Jeg kender mange der går på Medicin og de siger at vi ikke skal bekymre os om fysik eller kemi. De ting vi lære er en del udenlandslærer og hvis du gør et forsøg skal du nok få det lært. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2014 af LubDub

#2

På de første semestre er der ikke noget fysik, kemi eller matematik. Derefter forventes der dog en vis kendskab til fagene svarende til gymnasiets B- eller A-niveau


Svar #4
10. august 2014 af Miebendixh

Hej Sinesin,

jeg har heller ikke modtaget brevet om holdstart, hvilket jeg synes er ved at være ret underligt. I stedet for har jeg fået at vide, at man selv skal tjekke det på AU's hjemmeside.

- Tak for dit svar :) Det hjælper med at bringe min nervøsitet ned og jeg glæder mig sådan til at starte!


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. august 2014 af sinesin (Slettet)

#4

Hej Sinesin,

jeg har heller ikke modtaget brevet om holdstart, hvilket jeg synes er ved at være ret underligt. I stedet for har jeg fået at vide, at man selv skal tjekke det på AU's hjemmeside.

- Tak for dit svar :) Det hjælper med at bringe min nervøsitet ned og jeg glæder mig sådan til at starte!

Jah det er mega underligt men åbenbart normalt. Skal lige vende mig til at tjekke hjemmesiden en gang imellem for nye opdateringer.

Det var så lidt. Du skal nok klare det. Medicin er ret spændende selvom det er lidt hårdt i starten men hvilken studie er ikke det. Jeg glæder mig også rigtig meget til at starte. Håber jeg kommer i en god hold >_<


Svar #6
10. august 2014 af Miebendixh

Jeg glæder mig opså rigtig meget til at starte på drømmestudiet og får lov til at fordybe mig. Men kommer man allerede ind i  et bestemt hold allerede ved studiestart? :-)


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. august 2014 af sinesin (Slettet)

Ja det gør man. Man plejer at få et brev om hvilke bøger, hold osv. man er på. og så burde man få at vide hvem man også er på hold med. Men jeg tror generelt medicin er en af de få studier man faktisk alle får lov til at tage på rustur sammen. Altså hytteturene. :)


Skriv et svar til: Medicinstudie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.