Studievalg og videregående studie

Macbook på medicin?

06. august 2014 af 13mar (Slettet)

Jeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på medicin, som macbooks ikke kan bruge, eller om der er andre vigtige ulemper ved macbooks på medicinstudiet?

Hvis det endelig skal være en macbook - vil I så foreslå at jeg vælger en Air eller Pro og med 13 eller 15 tommer?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. august 2014 af Savior123 (Slettet)

Hejsa, min fætter bruger MacBook Pro og han har ikke haft problemer. Tror sagtens at du kan købe en Macbook. Mht. til skærmstørrelsen så er jeg selv mere til 15", men prisen er vel også afgørende om, at du vil betale ekstra for et større skærm. Synes at du skal vende ryggen til MacBook Air da jeg personligt har haft mange problemer med den, endtil jeg købte en PC. Forhåbenligt har jeg penge nok til en MacBook Pro, når jeg engang selv skal starte på medicinstudiet :)

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. august 2014 af LubDub (Slettet)

Det er næsten lige meget, hvilken computer du benytter dig af på medicinstudiet. Den skal ikke kunne trække nogle større programmer (højst et CAS-program - men her kan du også benytte dig af en Texas TI lommeregner).

Det kan dog være en fordel, hvis den er relativt lille og ikke vejer for meget, for så kan du have dine egne noter eller lærernes noter, der oftest i .ppt - form, fremme, når du er på studiesalen(e) og kigger på de anatomiske strukturer.

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. august 2014 af LubDub (Slettet)

strukturer .... præparater

Brugbart svar (0)

Svar #4
06. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det kan da også tænkes, at der af og til i andre sammenhæng kigges på anatomiske strukturer. Det anbefales dog her at lægge computeren til side.

Skriv et svar til: Macbook på medicin?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.