Studievalg og videregående studie

Biomedicin??

07. august 2014 af xLaila (Slettet)

Hej allesammen

Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg så har søgt ind på. Tænkte det var bedre at prøve at se om dette studie var noget for mig, end at tage et år fri.
Mit spørgsmål var så om der er nogen herinde der læser dette, eller kan fortælle lidt om det? tænker om man også har fag som anatomi og fx fysiologi, som interessere mig. 
Og så tænkte jeg på om man senere hen måske kunne skifte over til farmaceut uddannelsen?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2014 af peter09

Jeg har læst biomedicin på SDU 2 semestre inden jeg blev optaget på AU (medicin) i år:). Biomedicin og andre naturvidenskablige udd. har et såkaldt basisår, dvs. en masse matematik og fysik på højt niveau som kan bestå og kemi og biologi i 2.semester. Der var INGEN fag om anatomi, det hele er meget CELLULÆRT, og mat/fys fyldte meget. Jeg blev personligt meget demotiveret og kunne ikke se sammenhængen i at få undervisning om rotationsvinkeler og vektorfelter, når jeg læste biomedicin. Jeg vil derfor ikke anbefale dette studie hvis du vil læse medicin, men snare kiropraktor studiet (de følger medicinstuderende i bacheloren har jeg hørt). 


Svar #2
08. august 2014 af xLaila (Slettet)

Okay, tak for forklaringen. Vidste slet ikke man havde fysik i studiet. Men hvordan kom du egentlig ind på medicin efterfølgende, skiftede du direkte fra biomedicin?

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2014 af peter09

Nej jeg søgte kvote 1 og 2 alle steder. Gik til den famøse kvote 2 optagelseprøve på SDU, uden held, og så fik jeg en glædelig overraskelse om at jeg blev optaget på AU, umiddelbart efter mit g.snit på gym 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. august 2014 af peter09

Jeg er student fra 2013 :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. august 2014 af Savior123 (Slettet)

#4 Systemet er vidst ikke længere gældende. Mener nok at man gjorde sådan, så man ikke kunne blive optaget på medicin efter man begyndte på en anden naturvidenskablig udd. 

#0 Odontologi er også dels spændende. Men er jobbet ligeså prestigefyldt... svaret er nej. Men det er ikke langt fra. Men derimod kan man sige, at odontologer har også gode muligheder for at åbne deres egen klinik, hvilket de vil tjene rimelig godt på, samt have lederskaben. 

Men en ting jeg ikke forstår. Kunne du ikke bare søge via Kvote 2 Med. næste år på SDU? Man skal til en slags OOP den ene gang, og består man, jamen så er man optaget.


Svar #6
09. august 2014 af xLaila (Slettet)

#3 Når okay, tillykke med det :)

#5 Ja odontologi lyder også spændende, måske jeg overvejer den næste år, som anden prioritet hvis denne ikke bliver interessant. Og ja det kunne jeg egentlig godt, men har ikke lyst til at tage et sabbatår, så hvis dette studie ikke bliver interessant, tror jeg jeg vil gøre forsøget.

Brugbart svar (0)

Svar #7
09. august 2014 af Savior123 (Slettet)

#6 Hvis du ikke kan vente 1 år med at få en ny chance for at komme ind på med. studiet så synes jeg at du skal priotere odontologi som det første ;) BTW du skal vide, at om du så vælger biomedicin, odontologi eller medicin så er de alle prestigefyldte jobs. Det er bare med at vælge det man kan lide, og priotere hvilke muligheder man har. Hvad du end så vælger så er det prestigefyldt ;)


Skriv et svar til: Biomedicin??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.