Det internationale område (DIO)

ECTS point

15. november 2014 af sandrasvensson (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Hvor mange ECTS point har man når man starter op på en videregående uddannelse?

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Nul - det er derfor du starter på en videregående

Svar #2
15. november 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Tror jeg omformulere spørgsmålet, hvor mange ECTS point bliver man tildelt når man påbegynder en vidergående uddannelse

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. november 2014 af Drunkmunky

Nul, du skal bestå kurser for at få ECTS point.


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

For hvert fag får du enten 5, 10 eller i nogle tilfælde endda 15 eller 20 ECTS. Dine ECTS er beregnet for faget i sig selv og har intet med din karakter at gøre. De ECTS-point du har optjent, fremgår af dit eksamensbevis = beståede (og dumpede) eksamener. De dumpede kan du dog ikke bruge til så meget, da du skal bestå alle fag på uni for at få et endeligt bevis.

 


Svar #5
15. november 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Mange tak for de hurtige svar, men det er slet ikke det spørgsmål går ud på. Jeg er ikke interesseret i at få ECTS point, men i at vide hvor mange man har/for når man starter på vidergående uddannelse. På den vidergående uddannelse jeg skal læse, bruger jeg jeg 120 ECTS point, hvor mange har jeg så tilbage? Der er vel et tal på hvor mange man har lige som med SU?

Brugbart svar (0)

Svar #6
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Åh. Du skal nok lede efter noget info om det som hedder Kandidatreglen.

Den beskriver reglerne omkring at tage flere uddannelser, og kan give dig svar på andre spørgsmål om ETCS-regler. Også selvom du ikke tænker på kandidat endnu. Reglerne hører sammen. Det er fordi man kan søge optage på flere bachelors, og så er der regler omkring SU osv.


Svar #7
15. november 2014 af sandrasvensson (Slettet)

Super mange tak, det vil jeg undersøge

Skriv et svar til: ECTS point

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.