Studievalg og videregående studie

Arkitekt

26. december 2014 af Floeve (Slettet)

Hej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt.

Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet?

Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen?

Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen?

Nogen der kender et godt program til mac der kan hjælpe mig på vej?

Håber der er nogen der vil hjælpe med at få besvaret spørgsmålene ^^ 

- Freja

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. december 2014 af gariban

HEJ,

Jeg har selv overvejet at blive arkitekt, og der er nye ting på vej mht om at blive arkitekt på Arkitekthøjskolen. Det bliver fra nu af ikke muligt at søge kvote 1 i Arkitekthøjskolen, så dit gennemsnit tæller ikke. Du skal således søge gennem kvote 2 hvor de vil kigge på dine andre talenter. Alt dette får man nærmere besked om 1 februar 2015, så vent til den 1. februar og kig i deres hjemmeside igen... mht.  dine spærgsmål om at kunne tegne; Det ved jeg ikke.

Brugbart svar (0)

Svar #2
13. januar 2015 af haninh (Slettet)

Det med at du skal tegne, regner jeg ikke med er en nødvendighed, men du arbejder meeeeget med matematik. Du behøver ikke at kunne tegne som Da Vinci men du skal have styr på måleenheder og finde ud af at bruge en lineal. Jeg ved ikke hvad der er bedst at tage ifh. gymnasium, men du kan kontakte din skoles studievejleder, eller kontakte selve skolen som underviser Arkitektur, er ret sikker på at de med glæde vil hjælpe dig. Eller du kan gå ind på Ug.dk, der står alt om uddannelser fx om adganskrav og hvordan selve uddannelsen er, men der er også studievejleder til rådighed over nettet. :)

Skriv et svar til: Arkitekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.