Engelsk

Værtsfamilie USA

17. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa:)

Jeg står med 1 flyvbillet til USA i April.

Rigttigt skulle jeg have været afsted med mine efterskole. Men jeg droppede ud efter juleferien pga. personlige årsager.

Skolen har bestilit flybillet, og den kan ikke ombestilles, så mine forældre og mig har snakket om, at man måske kunne finde ud af, at lave en aftale med en værtsfamillie, som en skolen om, at jeg kunne komme på besøg i 10 dage, selvfølgelig med betaling ;)

Nogle, som ved om det er noget, som muligvis kan lade sig gøre? Altså med hensyn til regler og mere, og er der nogle, som har nogle ideer til, hvordan jeg kan komme i kontakt med en evt. værtsfamilie? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2015 af Casabonn (Slettet)

Hvorfor ikke bare tag på ferie i 10 dage? Hvis du er bange for at rejse rundt alene, så find nogle at rejse rundt med. Men ellers prøv at kigge dette link igennem http://www.homestayweb.com/index_unitedstates.cgi

/David


Svar #2
17. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Tak :)

Jeg er ikke bange for at rejse alene, men jeg vil bare gerne omgår nogle mennesker, som jeg kun kan snakke engelsk med, så jeg dermed kan få udviklet mit engelsk :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. januar 2015 af Stygotius

Hvis du er i USA, får du nok rigelig lejlighed til at tale engelsk, men du skal nok sørge for at det er lidt bedre end dit dansk.


Svar #4
20. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Tak for den opmuntrende besked, den varmer meget i mit knap 15-årige hjerte... Jeg håber for dig, og din omgangskreds, at du har en behagligere adfærd overfor dine nærmeste ;) Men det er jeg sikker på, at du har. Du nyder vidst bare muligheden for, at være sej, når du sidder bag en skærm ;) Tillykke med det...


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. januar 2015 af Stygotius

Du burde være glad for at nogen gør dig opmærksom på de problemer du har så du kan arbejde med dem.


Svar #6
20. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Jeg gør dig skam også bare opmærksom på dine høftligheds problemer :)  Desuden vil jeg da også lige sige, at jeg ikke er den type, som retter mine beskeder til sådanne formål ;)


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. januar 2015 af Stygotius

Dine formuleringer behøver altså at "rettes".

Ja, jo, -det er jo interessant.  Hvad er dit modersmål egentlig ?


Svar #8
20. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Vaske ægte dansker med stamtavle ;)


Brugbart svar (0)

Svar #9
20. januar 2015 af Stygotius

-måske oven i købet en "vaskeægte"  dansker ??

Tja, - folkeskolens dansklærere er jo ikke ligefrem vidende på området dansk.

Et modersmål der kaldes "vaskeægte dansker" har man vist ikke hørt om.


Svar #10
20. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Har du det fedt?

- Det er flot, at du kan gøre grin med en elev, som er 3-5 år yngre end dig selv ;) Det er sku flot... Det er godt nok meget dannelse, som du har fået ud af din skolegang ;)


Brugbart svar (0)

Svar #11
20. januar 2015 af Stygotius

OK, ok, we let sleeping dogs lie.


Svar #12
20. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Thumbs up...


Skriv et svar til: Værtsfamilie USA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.