Psykologi

problemformulering

22. januar 2015 af ninch (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

hejsa! jeg sidder med en problemformulering som jeg skal svarer på til eksamen, men jeg ved ikke helt sikker på hvad der helt præcis menes, den lyder således:

redegør for psykoanalysens forståelse af psyke og personlighed, og diskuter dette i relation til en selvvalgt teori fra pensum.

betyder det at jeg skal redegøre for psykoanalysen osv og skal diskutere med EN ELLER ANDEN teori fra pensum som ikke nødvendigvis er psykoanalysen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2015 af Mundo

Når du skal diskutere det i relation til en anden teori, så vil jeg mene, at du skal fremhæve nogle forskelle og ligheder mellem psykoanalysen og den anden teori og diskutere styrker og svagheder ved de to teorier, fx hvor gode de er til at forklare forskellige psykiske fænomener og evt. om der er evidens for nogle af teoriernes påstande.

Så altså først redegøre for psykoanalysens forståelse af psyke og personlighed og derefter diskutere psykoanalysen i forhold til en selvvalgt teori :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. januar 2015 af klotte (Slettet)

Du skal gøre det der står.

 redegøre for psykoanaysens forståelse af  A) psyke og B) personlighed ... bagefter skal du vælge en anden teori hvor du også kikker på deres forståelse af psyke/ personlighed.


Skriv et svar til: problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.