Support

Stygotius - Studieportalen værdig?

02. februar 2015 af sørenhansen11 (Slettet)

Til holdet bag Studieportalen.

Måske burde i overveje om Stygotius, trods sin unikke fagviden i virkeligheden passer ind i Studieportalens normer?

Han har desværre til vane at nedgøre andre mennesker. Personligt har han også været efter mig med mit "Orangutangsprog"( https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1568082 ) Hvilket han egentlig også har en pointe i, da jeg måske ikke altid er god til formulere mig korrekt, samt grammatikken ikke er altid er i bedste stand. 

Jeg er heldigvis gammel nok til at det kommer ind den ene vej, og ud den anden. Pointen i dette indlæg er at det ikke kun er mig han har været efter, men også nogle yngre folkeskoleelever, der måske tager de hårde og kontante udmeldinger fra hans side på en helt anden måde.

Ser frem til et svar.

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
02. februar 2015 af mathon

Dansk sproglig kompetence i almindelighed er alt andet end plausibel.

Det er vederkvægende med kompetent bedømmelse uden indpakningsdulmende hensyn til popularitetens efterspil - måske det nærmeste vi overhovedet når sandheden.

Det skal tilføjes, at jeg også har oplevet den korrigerende snært.

Hvad opnår vi på sigt ved ikke at påtale den sproglige elendighed, når så stort et antal etnisk unge danskere hverken kan stave eller udtrykke sig?


Brugbart svar (2)

Svar #2
03. februar 2015 af exatb

Ja, at formulere sig i et klart sprog er en udfordring for både høj og lav. Men så længe vi kan forstå hvad der siges, må vi nok være tilfredse, og i stedet fokusere på de opgaver der lægges frem. Målet for studieportalen er jo ikke at opdrage/lave om på de unge mennesker, men at hjælpe dem med deres lektier.


Skriv et svar til: Stygotius - Studieportalen værdig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.