Andre fag

Dumper jeg??? Hjælp!!!

04. juni 2015 af aubemeyang09 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage.

Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måtte fylde 10 normalside med 2400 tegn pr. side, inklusiv mellemrum og noter. Da jeg afleverede opgaven, afleverede jeg den i god tro, da open office (programmet jeg skrev opgaven i) målte min opgave til at fylde 23734 tegn, altså lige under de 24.000 tegn, hvilket jo var maks. Et par dage efter opdagede jeg dog, at open office ikke har beregnet tegnene i mine fodnoter med, men blot fodnotetegnene efter diverse sætninger osv. Har nu siddet og regnet det ud, og hvis man tæller fodnoteteksterne med, så går min opgave ca. 1800 tegn over de tilladte 24000 tegn. Som i nok kan forstå er jeg lamslået og dybt rystet, da den eksamensopgave var den værste jeg nogensinde har gennemgået, og er derfor ikke sikker på, at jeg har lyst til at stille op til en reeksamen, hvis det er.

Som resultat af min opdagelse, valgte jeg også at tjekke de to eksamensopgaver igennem, som jeg afleverede på seneste, altså 3. semester. Her har open office heller ikke talt fodnotetegnene med. Men på trods af, at jeg rent faktisk også overskred det tilladte i disse opgaver med henholdsvis 10.000 tegn og 5.000 tegn, så bestod jeg dem alligevel. Fik rent faktisk 10 og 12 for dem. Derfor ved jeg ikke, hvad jeg skal forvente med min eksamensopgave i Metode 2??? Her har jeg som sagt kun overskredet med 1.800 tegn, men ikke desto mindre overskredet maksimum, selvom det ikke har været bevidst. 

Hvad er jeres tanker?? Har i været ude for noget lignende og har i nogensinde hørt om nogen, der har dumpet fordi de endte med at skrive for meget?? Hvad tror i der kommer til at ske med min eksamensopgave?? Er virkelig i vildrede, da det kan komme til at afgøre, om jeg fortsætter på Historie eller ej....


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2015 af mathilde499 (Slettet)

Hej! :-)
Nu går jeg ikke selv på universitetet, men jeg tror nu ikke at fodnoter tæller med i antal tegn. Det lader det ikke til at gøre ved større opgaver.

Her er et eksempel, hvor fodnoter, forside, indholdsfortegnelse og litteraturliste ikke tæller med: http://static.sdu.dk/mediafiles//Files/Om_SDU/Byerne/Slagelse/BA%20i%20erhvervssprog/Formkrav_eksamensprojekter_og_cases_001.pdf 

Jeg synes at du skal kontakte din underviser eller uddannelsesvejleder, for at få ro i hjertet! For jeg tror ikke, at du har grund til at bekymre dig :-)


Skriv et svar til: Dumper jeg??? Hjælp!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.