Studievalg og videregående studie

KLINISK BIOMEDICIN

24. juni 2015 af Larspeter1 (Slettet)

Nogen herinde som studere klinisk biomedicin eller medicin på SDU som kunne hjælpe mig? :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. juni 2015 af PSXL

Mener du klinisk biomekanik? Hvad er dit spørgsmål? :-)


Svar #2
29. juni 2015 af Larspeter1 (Slettet)

#1

Mener du klinisk biomekanik? Hvad er dit spørgsmål? :-)

Ja, ups :-)
Min spørgsmål er, hvor meget minder medicin studiet på SDU og den kliniske biomekanik om hinanden? 
Jeg har lige afsluttet gymnasiet, og jeg har desværrer ikke fået snittet til medicin. Derfor overvejede jeg at tage klinisk biomekanik og lave noget friviligt arbejde ved siden af, hvorefter jeg ville prøve på at komme ind på medicin gennem kvote 2. 
Er der en reel chance for det? Fordi jeg vil gerne vælge noget som minder om medicin!
Mange tak for svaret! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juni 2015 af asdfghjks (Slettet)

Jeg fik heller ikke snittet til medicin, og overvejer at læse enten odontologi eller biokemi som plan b, fordi deres pensum på bacheloren skulle minde meget om pensummet på medicin, hvorefter jeg så prøver igen med medicin på kvote 2 :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. juli 2015 af soldier123 (Slettet)

Mange vælger også at læse farmaci, og dernæst hopper over på medicin studiet...Kender selv personligt nogle stykker der har gjort det den vej, og har haft gavn af det, i det de rent faktisk efterfølgende har haft det lettere ved fag som kemi end de andre medicin-studerende :) 


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. juli 2015 af Dulugtergrimt

Uheldigt formuleret mht. at 'hoppe over'. De er naturligvis optaget via kvote 2. Bare for at stoppe div. misforståelser, inden alle søger farmaci :P

Svar #6
02. juli 2015 af Larspeter1 (Slettet)

Men er der ingen der har kendskab til den kliniske biomekaniske uddanelse? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. juli 2015 af parvalaura

Klinisk Biomekanik og medicin følger den samme bachelor på SDU. Udover nogle få forskellige fag er de to uddannelser helt ens, man har altså timerne sammen.
Men hvis du ikke har snittet til medicin, hvorfor søger du så ikke kvote 2 på SDU eller Århus? De har et kvote 2 system der ikke handler om erfaring, men om studieegnethed.


Skriv et svar til: KLINISK BIOMEDICIN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.