Studievalg og videregående studie
DTU diplomingeniør
Jeg skal meget snart starte På DTU, men jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svar på herinde..
-Hvornår møder man?
Nogle siger kl 9, andre siger 8. Hvad er sandt??
-Er det kun forelæsninger der IKKE er mødepligt for, eller er det generelt alt man selv vælger om man vil møde op til?
-Er der opgave afleveringer online eller er der kun gruppearbejde? Bortset fra projekt opgaven i slutningen selvfølgelig.
På forhånd tak.
Svar #1
09. august 2015 af Keal (Slettet)
Hvornår møder man?
I 13-ugers perioden ligger kurserne på DTU fra kl. 8-12 og 13-17. I 3-ugers perioden er det ikke ualmindeligt at man først møder kl. 9.
Er det kun forelæsninger der IKKE er mødepligt for, eller er det generelt alt man selv vælger om man vil møde op til
Der er ikke mødepligt på forelæsninger.
Er der opgave afleveringer online eller er der kun gruppearbejde? Bortset fra projekt opgaven i slutningen selvfølgelig.
Ja, nogle (en hel del) kurser har obligatoriske afleveringsopgaver der afleveres i løbet af kurset. På andre kurser bliver man kun evalueret på baggrund af en skriftlig eller mundtlig eksamen. Du kan finde information om et bestemt kursus og dets evalueringsform i DTU's kursusbase: www.kurser.dtu.dk.
Svar #2
09. august 2015 af hesch (Slettet)
Mødetider, mødepligter, selvstændigt/gruppe - arbejde ?
Sig mig, kommer du der ikke for at lære noget ?
Kom du bare kl 8 (første dag) og brug evt. en time på at gå rundt og lære området at kende.
Jeg ved ikke om tingene har ændret sig, men ellers kan du komme og gå som det passer dig. Det skal nok gå, altså lige indtil den halvårlige eksamen dukker op i tidshorisonten.
Hvis jeg har forstået din indstilling til studiet korrekt, ville jeg bruge mit liv på noget andet.
Svar #3
09. august 2015 af Mitch95 (Slettet)
Hesch ro på jeg er bare nysgerrig ;-) "der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar." - alt er relativt selvfølgelig. Tak for svar alligevel!
Skriv et svar til: DTU diplomingeniør
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.