Samfundsfag
Diskussion - terrolovgivningen?
Jeg synes det ville være spændende at få jeres argumentationer om, hvorfor polititet GERNE/BØR tjekke andres personlige sms for at få oplysninger om kriminalitet?
Giv jeres bud på hvorfor politiet gerne må dette og hvad det kan gøre for samfundet
Svar #1
17. september 2015 af katr1997 (Slettet)
Det er lige præcis det, Politiet ikke må og ikke skal.
Det strider fuldstændig imod de grundlæggende retsprincipper om privatlivets fred. Denne idé om aflytninger/overvågninger minder udførligt om den amerikanske retspolitik, der blev ført efter 11. september 2001 - Patriot Act. For mig at se er det love der bliver lavet i desperation og er ikke rationelle. Jeg mener ikke, at man må gå på kompromis med retsstatens principper.
Svar #2
19. september 2015 af interesseret (Slettet)
Men hvis det sikrer flertallets sikkerhed og kan hjælpe mod opgørelsen af terror eller hård kriminalitet, hvorfor skal dette så ikke ske?
Svar #3
20. september 2015 af Studscientpol (Slettet)
Fordi det er en indgriben i folks private liv. Vi skal have tillid til hinanden, og det er det som holder samfundet sammen. Hvis brevhemmeligsloven skal liberaliseres vil vi leve i samfund med total kontrol og med endnu større frygt for terror
Skriv et svar til: Diskussion - terrolovgivningen?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.