Studievalg og videregående studie

Pause i bachelor

16. januar 2016 af ejejejej (Slettet)

Hej

Jeg ville spørge, om det er muligt at holde pause fra studiet på sin bacehlor - efter fremdriftsreformen? Jeg har prøvet at google det, men det virker ikke helt klart:/


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. januar 2016 af Jerslev

#0. Ikke mig bekendt. Det du leder efter kaldes orlov fra studiet og kan vist kun opnås af medicinske grunde nu til dags (eller barsel eller sådan noget).

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
16. januar 2016 af ejejejej (Slettet)

Hmm, okay..


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. januar 2016 af drjuliet (Slettet)

Det er pt ikke noget man bare sådan lige kan. Der er nogle få undtagelser, og på medicin prøver de at arbejde for at man kan gøre forskning og vikariater til gode grunde, det er dog mest aktuelt på kandidaten.

Desuden kan man ikke holde pause mellem bachelor og kandidat og samtidig være sikker på optagelse på kandidaten i den studieby man har læst sin bachelor.


Svar #4
16. januar 2016 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak for det:) Men hvad så med kandidaten... Vil det der være muligt at tage orlov pga. forskning eller vikariater?


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. januar 2016 af drjuliet (Slettet)

Det er endnu ikke godkendt, men studenterpolitisk arbejdes der for det. Mon ikke det er gået igennem til det er din tid. Desuden er kandidaten ændret så der nu er et mere valgfrit semester på kandidaten hvor man kan vælge at forske.

Men igen, det kan jo ændres til du når dertil.


Skriv et svar til: Pause i bachelor

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.